EY: a magyarok nyitottak a digitális technológiák alkalmazására
Az internetet használó magyarok a legnyitottabbak a digitális megoldások alkalmazására a kelet-közép-európai régióban – derül ki az EY nemzetközi könyvvizsgáló és üzleti tanácsadó cég kutatásából.
A kutatást a Nielsen végezte az EY megbízásából több mint 3600 ember online megkérdezésével Ausztriában, Csehországban, Horvátországban, Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában, hogy felmérje a lakosság pénzügyi, banki és informatikai szokásait.
A tanácsadó vállalat közleményében ismerteti: az internetet használó magyar lakosság több mint kétharmada (71 százalék) igyekszik online intézni mindennapi ügyeit, miközben a térség országainak átlaga mindössze 44 százalék.
Az emberek döntő többsége (72 százalék) ma már érintős bankkártyával vásárol, 16 százalékuk tervezi, hogy ezzel a megoldással fizet a jövőben. Minden harmadik megkérdezett (33 százalék) kipróbálta már a mobilfizetést is, ami a felmérésben részt vevő államok eredményeit tekintve kimagasló érték.
A magyarok várják azokat a technológiai újításokat, amelyekkel még kényelmesebben intézhetik pénzügyeiket. Az emberek közel fele ezért használ vagy kipróbálna alternatív online pénzügyi szolgáltatókat is – emelte ki a közleményben Demeter Ákos, az EY tanácsadási üzletágának partnere.
A szakember szerint a bankoknak reagálniuk kell erre az igényre, hogy tovább tudják növelni ügyfeleik számát, és megőrizzék versenyelőnyüket a feltörekvő technológiai cégekkel szemben. Ezt elsősorban kedvező díjszabással, rugalmas és minőségi szolgáltatással, valamint az online felhasználói élmény növelésével érhetik el.
A kutatás arra is rámutat, hogy a magyarok többsége (78 százalék) szívesen követné nyomon különböző pénzintézeteknél vezetett bankszámláinak egyenlegét egyetlen alkalmazáson keresztül. Ezt az applikációt egy megbízható, felhasználóbarát és erős pénzügyi háttérrel rendelkező szolgáltatótól fogadnák el a megkérdezettek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Tiszta haszon!
A higiéniai piac néhány nagy szereplőjét piacról, termékújdonságokról, vásárlói preferenciákról,…
Tovább olvasom >Krisán László: A stabilizáció az első lépés, de a versenyképességhez új válaszokra van szükség
A vállalkozások számára 2024 a stabilizáció időszaka volt – de…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >