EY: a gazdaság további növekedésére számít a cégvezetők többsége
Optimistábbak lettek a magyar gazdaság jövőjével kapcsolatban a vállalatvezetők: 66 százalékuk növekedéssel számol és mindössze 5 százalékuk vár visszaesést. A világgazdaság növekedési lehetőségeivel kapcsolatban is derülátók a megkérdezettek, tízből kilenc válaszadó pozitívan ítéli meg a kilátásokat – derül ki az EY legfrissebb tőkebizalmi barométeréből, amelynek eredményeit szerdán juttatta el az MTI-hez.
A 45 országban több mint 2600 döntéshozó körében végzett felmérés szerint a kedvező üzleti környezet fellendíti a tranzakciós piacot a következő 12 hónapban.
A stabil üzleti környezet az összeolvadási és felvásárlási (M&A) piacra is kedvező hatással lehet. A magyar cégvezetők 86 százaléka növekvő számú akvizícióra számít a következő egy évben. A legnépszerűbb befektetési célországnak Magyarország mellett az Egyesült Királyság, Franciaország és Olaszország számít a kutatás alapján.
A kutatás szerint a magyar cégek növekedését leginkább a digitális átalakulással járó kihívások és a megfelelő tudású és tehetségű munkaerő hiánya akadályozza a válaszadók 29 illetve 27 százaléka szerint.
A közleményben Rencz Botond, az EY vezérigazgatója kiemelte: azok a vállalkozások a legvonzóbbak a befektetők számára, amelyek lépést tudnak tartani a technológiai fejlődéssel. Ezért többek között azoknak a cégtulajdonosoknak is érdemes megkezdeniük folyamataik automatizálását és kollégáik fejlesztését, akik rövid- vagy középtávon tervezik, hogy eladóként megjelennek a tranzakciós piacon – mondta.
Az EY adatai rávilágítanak arra is, hogy bár a magyar vállalatok is feszülten figyelik a Brexit körüli tárgyalások kimenetelét, a szabályozási és geopolitikai bizonytalanságok a globális átlagnál kevésbé aggasztják őket: a magyar cégvezetők 30 százalékát aggasztja, míg a világátlag 46 százalék. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Történelmi csúcson a magyar M&A-piac
Rekordértéket ért el tavaly a hazai tranzakciós piac – derül…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >Már a magyar vállalatokat is mesterséges intelligenciával támadják
A vállalatokat célzó digitális támadások egyik legújabb eszközévé vált a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >