EY: a cégek portfólió-tisztítással reagálnának a válságra világszerte
A kialakult gazdasági válság rákényszeríti a vállalatokat arra, hogy üzletágaktól váljanak meg, és az eladásból származó bevételeket technológiai képességeik javítására, versenyképességük fokozására használják – közölte az EY nemzetközi tanácsadó cég globális felmérésének eredményét az MTI-vel.
Nagy Ferenc, az EY tranzakciós tanácsadással foglalkozó üzletágának szakértője a közleményben kiemelte, a portfólió-átalakítás a multinacionális vállalatok magyarországi leánycégeit sem fogja elkerülni.
A közleményben hangsúlyozzák, az értékesítések előnyeit a korábbi tapasztalatok is alátámasztják, a 2008-2010-es világgazdasági válságra üzletágak eladásával reagáló vállalatok átlagos részvénytulajdonosi hozama (TSR) 2010-2018 között meghaladta a portfóliót változatlanul hagyó társaságokét.
A globális kutatás keretében több mint 1300 vállalati döntéshozót kérdeztek meg 2019. november és 2020. május között, a válaszadók háromnegyede felsővezető volt.
A felmérésben megkérdezett cégek 65 százaléka kényszerül portfóliója átalakítására, hogy felkészüljön a válsághelyzet utáni korszakra.
A társaságok 57 százaléka gondolkodik azon, hogy 12 hónapon belül megválik legalább egy üzletágától, miközben 72 százaléka úgy véli, hogy már korábban értékesítenie kellett volna egyes érdekeltségeit.
A megkérdezett vezetők 54 százaléka mondta, hogy a krízis hatására folytatja, vagy felgyorsítja tranzakciós terveinek előkészítését, megvalósítását. Az ebből származó bevételeket a cégek 52 százaléka új technológiai beruházások finanszírozására fordítaná, hogy lépést tartson a gyorsan változó fogyasztói igényekkel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EY: Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják
Látványos megtakarítást hoz a kiberbiztonság a cégeknek világszerte, mégsem vonják…
Tovább olvasom >Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén
A jelentéstétel nemcsak jogi kötelezettséggel, hanem stratégiai előnnyel is jár…
Tovább olvasom >További cikkeink
Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >Új pénzügyi igazgató és ellátási lánc igazgató csatlakozik a HEINEKEN Hungária csapatához
Két kulcsfontosságú területen is új szakember csatlakozott a HEINEKEN Hungária…
Tovább olvasom >