EY: a cégek portfólió-tisztítással reagálnának a válságra világszerte
A kialakult gazdasági válság rákényszeríti a vállalatokat arra, hogy üzletágaktól váljanak meg, és az eladásból származó bevételeket technológiai képességeik javítására, versenyképességük fokozására használják – közölte az EY nemzetközi tanácsadó cég globális felmérésének eredményét az MTI-vel.
Nagy Ferenc, az EY tranzakciós tanácsadással foglalkozó üzletágának szakértője a közleményben kiemelte, a portfólió-átalakítás a multinacionális vállalatok magyarországi leánycégeit sem fogja elkerülni.
A közleményben hangsúlyozzák, az értékesítések előnyeit a korábbi tapasztalatok is alátámasztják, a 2008-2010-es világgazdasági válságra üzletágak eladásával reagáló vállalatok átlagos részvénytulajdonosi hozama (TSR) 2010-2018 között meghaladta a portfóliót változatlanul hagyó társaságokét.
A globális kutatás keretében több mint 1300 vállalati döntéshozót kérdeztek meg 2019. november és 2020. május között, a válaszadók háromnegyede felsővezető volt.
A felmérésben megkérdezett cégek 65 százaléka kényszerül portfóliója átalakítására, hogy felkészüljön a válsághelyzet utáni korszakra.
A társaságok 57 százaléka gondolkodik azon, hogy 12 hónapon belül megválik legalább egy üzletágától, miközben 72 százaléka úgy véli, hogy már korábban értékesítenie kellett volna egyes érdekeltségeit.
A megkérdezett vezetők 54 százaléka mondta, hogy a krízis hatására folytatja, vagy felgyorsítja tranzakciós terveinek előkészítését, megvalósítását. Az ebből származó bevételeket a cégek 52 százaléka új technológiai beruházások finanszírozására fordítaná, hogy lépést tartson a gyorsan változó fogyasztói igényekkel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EY felmérés: stabilitásra fókuszálnak a hazai vállalkozások, miközben már készülnek a növekedésre
A működési stabilitásra koncentrálnak jelenleg a hazai vállalkozások, emellett beruházásokat…
Tovább olvasom >Opten: Félezer alá csökkenhet a cégek száma Magyarországon
Tartós és mélyreható átalakulás zajlik a magyar vállalati szektorban: miközben…
Tovább olvasom >Már a magyar vállalatokat is mesterséges intelligenciával támadják
A vállalatokat célzó digitális támadások egyik legújabb eszközévé vált a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >