EY: a cégek portfólió-tisztítással reagálnának a válságra világszerte
A kialakult gazdasági válság rákényszeríti a vállalatokat arra, hogy üzletágaktól váljanak meg, és az eladásból származó bevételeket technológiai képességeik javítására, versenyképességük fokozására használják – közölte az EY nemzetközi tanácsadó cég globális felmérésének eredményét az MTI-vel.
Nagy Ferenc, az EY tranzakciós tanácsadással foglalkozó üzletágának szakértője a közleményben kiemelte, a portfólió-átalakítás a multinacionális vállalatok magyarországi leánycégeit sem fogja elkerülni.
A közleményben hangsúlyozzák, az értékesítések előnyeit a korábbi tapasztalatok is alátámasztják, a 2008-2010-es világgazdasági válságra üzletágak eladásával reagáló vállalatok átlagos részvénytulajdonosi hozama (TSR) 2010-2018 között meghaladta a portfóliót változatlanul hagyó társaságokét.
A globális kutatás keretében több mint 1300 vállalati döntéshozót kérdeztek meg 2019. november és 2020. május között, a válaszadók háromnegyede felsővezető volt.
A felmérésben megkérdezett cégek 65 százaléka kényszerül portfóliója átalakítására, hogy felkészüljön a válsághelyzet utáni korszakra.
A társaságok 57 százaléka gondolkodik azon, hogy 12 hónapon belül megválik legalább egy üzletágától, miközben 72 százaléka úgy véli, hogy már korábban értékesítenie kellett volna egyes érdekeltségeit.
A megkérdezett vezetők 54 százaléka mondta, hogy a krízis hatására folytatja, vagy felgyorsítja tranzakciós terveinek előkészítését, megvalósítását. Az ebből származó bevételeket a cégek 52 százaléka új technológiai beruházások finanszírozására fordítaná, hogy lépést tartson a gyorsan változó fogyasztói igényekkel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén
A jelentéstétel nemcsak jogi kötelezettséggel, hanem stratégiai előnnyel is jár…
Tovább olvasom >Élesen eltér a felsővezetők és a felhasználók véleménye a mesterséges intelligencia megbízhatóságáról – nemzetközi felmérés
Élesen eltér a felsővezetők és a felhasználók véleménye a mesterséges…
Tovább olvasom >EY felmérés: stabilitásra fókuszálnak a hazai vállalkozások, miközben már készülnek a növekedésre
A működési stabilitásra koncentrálnak jelenleg a hazai vállalkozások, emellett beruházásokat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >