Exporttámogató program indul magyar vállalkozások részére
A magyar kis-, és középvállalkozások (kkv) külföldi piacra jutását segítő exporttámogató program indul – jelentették be a programot indító cégek sajtótájékoztatón kedden Budapesten.
Heal Edina, a Google Magyarország vezetője elmondta: A világ a piacom néven induló program Magyarországon a Google, a Budapest Bank, a Magyar Posta, a Big Fish Internet-technológiai Kft. és az espell fordítás és lokalizáció zrt. közös kezdeményezésében valósul meg. A program keretében a partnerek nem csak tudással, hanem egyedi ajánlatokkal is segítik az export felé induló vállalkozásokat – tette hozzá. Az exportlehetőségek iránt érdeklődő vállalatoknak a digitális marketing, pénzügyi tanácsadás, logisztikai megoldások, webfejlesztés, online fizetés, valamint fordítás és lokalizációs témakörökben nyújtanak segítséget. Kiemelte: napjainkban, amikor a vásárlók már az internetre költöztek, elengedhetetlen, hogy a vállalatok is elsajátítsák a szükséges digitális készségeket. Szinte bármely cég globális piacra tehet szert az internet nyújtotta eszközök segítségével. A cél a magyarországi vállalkozások exportképességének növelése – mondta.
Apáti-Tóth Kata, a Magyar Posta szóvivője elmondta: a posta számára kiemelten fontos, hogy a nagy ügyfelek és webáruházak mellett a kis- és középvállalkozói (kkv) szektorral is intenzív kapcsolatban legyen, hiszen a kkv-k által a postai szolgáltatások igénybevétele évről évre egyre dinamikusabban emelkedik. A világ a piacom kezdeményezés hiánypótló, a posta logisztikai kérdésekben nyújt segítséget a cégeknek. A Magyar Posta a világ több mint kétszáz országába juttat el csomagokat.
Vadász Illés, a Google menedzsere közölte: A világ a piacom program első nyilvános rendezvényét május 13-án, a Budapesti Kongresszusi Központban tartják, a részvétel ingyenes. A tudásátadásra épülő kezdeményezés keretében havonta tartanak majd rendezvényeket, és a tudásanyagok online is elérhetőek a program oldalán, az http://avilagapiacom.hu/ honlapon.
Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank Zrt. kisvállalkozási üzletágvezetője arról beszélt, hogy egy európai felmérés szerint az exportáló vállalatok 49 százaléka növekedni tudott az elmúlt három évben. Magyarországon a kkv-k aránya az exportból mindössze 20-25 százalék, miközben Ausztriában 75-80 százalék, ezt az arányt kellene elérni a közeljövőben. A bank a kockázatok csökkentésében vállal szerepet, a likviditás biztosításában, és online fizetési megoldásokkal segíti a cégeket. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újra lendületben a magyar dinnye: nőtt a termőterület, erősödik az export
Bár a boltok polcain már megjelentek az idei nyár első…
Tovább olvasom >Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >