Exkluzív interjú a Tesco vezérigazgatójával a jövőről
3,5 millió magyar vásárló hetente a Tesco mellett teszi le voksát. Cserébe a Tesco 16 éve folyamatosan invesztál a magyar piacba, fejleszti az infrastruktúrát, munkahelyet teremt, képezi dolgozóit, támogatja a helyi közösségeket, országos és nemzetközi lehetőségeket kínál lokális beszállítóinak. Sokcsatornás stratégiájuk a hipermarket, extra, szupermarket, express formátumok mellett egyre több szolgáltatás biztosítását jelenti a magyar piacon, a banki tevékenységtől a mobilszolgáltatásig.
– A kutatások és a vásárlóink visszajelzései alapján a Tesco nem csak nagy és ismert márka Magyarországon, de megbízható márka is. Azon dolgozunk minden nap, hogy ezt az imázst tovább erősítsük. Ezért nagyon fontos például, hogy mindig betartsuk az ígéreteinket – kezdi évértékelő gondolatait Gerry Gray, a Tesco vezérigazgatója.
Év közepén hazánkba érkezve a szakember azt ígérte, hogy mint második legnagyobb foglalkoztató megőrzik a munkahelyeket, sőt újakat teremtenek. Az idei évben a boltnyitásoknak és a szervezetfejlesztésnek köszönhetően kb 300 új foglalkoztatottal bővült a Tesco csapata.
Azt is előre jelezte az akkor frissen kinevezett vezérigazgató, hogy megduplázzák a megváltozott munkaképességű dolgozók számát az év végéig. A júniusi 500 helyett ma már 1200 fogyatékkal élő kolléga dolgozik a szervezet teljes értékű tagjaként a Tescoban.
Gerry Gray a kis hazai, helyi beszállítók felé való nyitást is fókuszba helyezte. A 2011-ben megrendezett Beszállítói Fórumoknak köszönhetően 300 új magyar termék került belistázásra a Tesco áruházakba. Több beszállító a termelési kapacitás bővítésével országos választékba került, sőt a szomszédos országokban és az Egyesült Királyságban működő Tesco egységek kínálatában is megjelent. Nemrég fejeződött be a Pick szalámik angliai bevezetése, amihez már a nagykövet bevonásával tervezik a promóciót. Nyáron a magyar Tesco lett a régió dinnyeellátója, a környező országokban és itthon is nagy népszerűségnek örvendett ugyanis az emlékezetes kampány. Az Egri Bikavérből is több százezer palackkal adtak el. A magyar termékek folyamatosan megjelennek a külföldi Tesco áruházak „hónap promóciója” akcióiban.
– A program távlati célja, hogy nettó exportőrökké váljunk, vagyis több magyar terméket juttassunk ki az országból, mint amennyit behozunk. Tavaly 30, idén 40 milliárd forint értékben exportáltunk. A magyar termékek minősége kiváló, de sokszor a termelők kapacitása nem elegendő egy-egy külföldi megrendelés teljesítéséhez. Támogatói rendszert dolgoztunk tehát ki, kormányzati és banki összefogással a potenciális termelők fejlesztési lehetőségeinek érdekében – mondja a Tesco vezérigazgatója, akinek személyes célja, hogy a problémákat a határon belül tartsa és csak a termékek jóhíre ragadja meg a Tesco központ figyelmét. A nyereséget meghaladó beruházások folytatását, így érték- és növekedés generálást azonban csak átlátható és kiszámítható gazdasági környezetben, valós párbeszéd keretei között lehet reálisan megvalósítani.
100 év önkéntesség 1 év alatt
Gerry Gray kollégái kétkedéssel fogadták az önkéntesség, jótékonykodás ösztönzésének fogadtatását Magyarországon, amikor vízióját a „100 év önkéntesség 1 év alatt” címszóval vázolta. De a vezérigazgató hisz abban, hogy ami jó a közösségnek, az jó a Tesconak is. Kezdeményezésében nem is az évek száma, hanem a következetes és kitartó munka, a példaadó hozzáállás a lényeges. Az idén 22-en félállásban kezdték, jövőre már 7-en teljes állásban folytatják a Közösségi Nagykövet megbízást és idén több, mit 2800 órát önkénteskedtek a Tesco dolgozók. A vásárlók a karácsonyi Ökomenikus Segélyszervezetet támogató, számos celebet is mozgósító 200 Ft-os adományozással kapcsolódhatnak a rászorulók támogatásának nemes céljához, így reményeik szerint megduplázzák a Tesco 20 millió forintos felajánlását és közel 40 millió forinttal járulhatnak hozzá az Ökomenikus Segélyszervezet tevékenységéhez.
(Az interjút teljes terjedelmében januári lapszámunkban olvashatják)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >