Évről évre nő a SPAR környezettudatos vásárlóinak a száma
A SPAR Magyarország felelős vállalatként elkötelezett amellett, hogy minél kevésbé terhelje a környezetét.Ezért nagy figyelmet fordít arra, hogy érdemben csökkentse a hulladék mennyiségét, támogassa a szelektív hulladékgyűjtést, és áruházaiba környezetkímélő energiafelhasználási, hűtési és világítási technológiákat telepítsen.
A vállalat környezetvédelmi fejlesztési programjának köszönhetően ma már mindössze kétfajta műanyag bevásárlótáska érhető el a választékban, ugyanakkor számos környezetkímélő megoldást alkalmaznak. Ilyen a papír szalagfüles és hőszigetelős táska, a többször használatos környezetbarát táska, illetve bevásárlótáska. A komposztálható és lebomló mélyhűtő-, illetve szalagfüles táskák alkalmazása révén pedig a SPAR bevásárlótáska-kínálata teljesen műanyagmentessé válik. Mindezt nagymértékben elősegíti, hogy évről évre nő a környezettudatos vásárlók száma: tavaly a fogyasztók több mint 40%-a a többször használatos zacskókat, bevásárlótáskákat preferálta a vásárlásai során.
Az üzletlánc idei, a hazai kiskereskedelemben egyedülálló zöld kezdeményezése során 20 vidéki áruházában újrahasznosítható zöldség- és gyümölcstároló tasakokkal a környezettudatos magatartásra ösztönözte vásárlóit. Az újrahasználható zsákok egységcsomagjai 3 darab mosható és szalaggal jól zárható, tartós, többször, akár éveken keresztül használható tasakot tartalmaztak. A közeljövőben pedig minden SPAR áruházban bevezetik a tasakokat.
A vállalat jó eredményeket ér el az újrapapír alkalmazása terén is. Az anyagában újrahasznosított karton- és papírhulladék éves mennyisége 2014 és 2018 között közel 25%-kal, 12 ezerről közel 15 ezer tonnára nőtt. Több helyen lesznek elérhetőek a hulladéküveg-gyűjtő szigetek, és csökken a szórólapok súlya is.
Az áruházlánc a környezettudatos magatartás oktatásán és népszerűsítésén túl a munkafolyamatok során környezetkímélő technológiákat és eljárásokat alkalmaz. A vállalat 2018-ban a papír hulladék-kibocsátási mennyisége 335%-át, műanyagfólia kibocsátásának 95%-át gyűjtötte vissza és gondoskodott az anyagában történő újrahasznosításáról. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >Nagynevű borszakértő a SPAR-nál
A SPAR Magyarország termékpalettáján kiemelt helyet kapnak a hazai pincészetek,…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Versenyhivatali fázisba ért az Indotek csoport Auchan-felvásárlása
Az Indotek csoport által vezetett, négy éve húzódó folyamat újabb…
Tovább olvasom >Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >