Évről évre nő a SPAR környezettudatos vásárlóinak a száma
A SPAR Magyarország felelős vállalatként elkötelezett amellett, hogy minél kevésbé terhelje a környezetét.Ezért nagy figyelmet fordít arra, hogy érdemben csökkentse a hulladék mennyiségét, támogassa a szelektív hulladékgyűjtést, és áruházaiba környezetkímélő energiafelhasználási, hűtési és világítási technológiákat telepítsen.
A vállalat környezetvédelmi fejlesztési programjának köszönhetően ma már mindössze kétfajta műanyag bevásárlótáska érhető el a választékban, ugyanakkor számos környezetkímélő megoldást alkalmaznak. Ilyen a papír szalagfüles és hőszigetelős táska, a többször használatos környezetbarát táska, illetve bevásárlótáska. A komposztálható és lebomló mélyhűtő-, illetve szalagfüles táskák alkalmazása révén pedig a SPAR bevásárlótáska-kínálata teljesen műanyagmentessé válik. Mindezt nagymértékben elősegíti, hogy évről évre nő a környezettudatos vásárlók száma: tavaly a fogyasztók több mint 40%-a a többször használatos zacskókat, bevásárlótáskákat preferálta a vásárlásai során.
Az üzletlánc idei, a hazai kiskereskedelemben egyedülálló zöld kezdeményezése során 20 vidéki áruházában újrahasznosítható zöldség- és gyümölcstároló tasakokkal a környezettudatos magatartásra ösztönözte vásárlóit. Az újrahasználható zsákok egységcsomagjai 3 darab mosható és szalaggal jól zárható, tartós, többször, akár éveken keresztül használható tasakot tartalmaztak. A közeljövőben pedig minden SPAR áruházban bevezetik a tasakokat.
A vállalat jó eredményeket ér el az újrapapír alkalmazása terén is. Az anyagában újrahasznosított karton- és papírhulladék éves mennyisége 2014 és 2018 között közel 25%-kal, 12 ezerről közel 15 ezer tonnára nőtt. Több helyen lesznek elérhetőek a hulladéküveg-gyűjtő szigetek, és csökken a szórólapok súlya is.
Az áruházlánc a környezettudatos magatartás oktatásán és népszerűsítésén túl a munkafolyamatok során környezetkímélő technológiákat és eljárásokat alkalmaz. A vállalat 2018-ban a papír hulladék-kibocsátási mennyisége 335%-át, műanyagfólia kibocsátásának 95%-át gyűjtötte vissza és gondoskodott az anyagában történő újrahasznosításáról. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Már csak két hét: idén is több ezer Mikulás fut Budapest belvárosában
Elkezdődött a Mikulásfutások szezonja, a világ nagyvárosai, például Tokió, Liverpool,…
Tovább olvasom >K&H innovációs index: mélyponton a magyar vállalati innováció
A K&H innovációs index 2024 második félévi eredményei a hazai…
Tovább olvasom >