Évi 40 milliárd forinton túl a háztartási papíráru
Értékben 8 százalékkal nőtt a háztartási papíráru kiskereskedelmi forgalma a 2008. márciustól 2009. februárig terjedő időszakban, az előző évhez képest, így az évi összes bolti eladás meghaladja a 41 milliárd forintot. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.Általában elmondható, hogy a hipermarketek pozíciója valamelyest gyengült a háztartási papíráru forgalmazásában. A legnagyobb eladóterű bolttípus ugyan még mindig 31-41 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik a különböző kategóriákban, de a tavalyi mutató 1-3 százalékponttal minden esetben alacsonyabb az egy évvel korábbinál.
A vegyiáru-szakboltok részesedése mindegyik kategóriában emelkedett 1-2 százalékponttal, de a 10 százalékot csak a papír zsebkendőnél haladta meg.
A 401–2500 négyzetméteres csatorna pozíciója három kategóriánál erősödött, csak a szalvétánál maradt stabil.
A hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek a legnagyobb kategóriáknál veszítettek némi piaci részesedést: toalettpapírnál, konyhai törlőknél és papír zsebkendőnél is 1-2 százalékpontot. Mutatójuk így tavaly 7, 17, illetve 22 százalék lett. Őrzik viszont pozícióikat szalvétánál 29 százalékkal.
Legnagyobb termékcsoport a toalettpapír, amely elviszi az összes forgalom több mint felét. Piaca 9 százalékkal bővült, és túllépett a 21 milliárd forinton.
Mindegyik háztartási papírárunál magas a kereskedelmi márkák részaránya. Legnagyobb a konyhai törlőkendőnél, 49 százalék a január–februári adatok alapján. Tavaly még 48 százalék volt.
A toalettpapírnál 45 százalék, papír zsebkendőnél 39 százalékos a tavalyi mutató. Előbbinél 3, utóbbinál 2 százalék a növekedés az előző évhez képest.
Szalvétánál is 30-ról 32 százalékra nőtt a kereskedelmi márkák részaránya.
Figyelemre méltó változásokat a kiszerelés-méreteknél regisztrált a Nielsen. Például a 100 darabos mutatója 14-ről 15, a 20 darabosé 11-ről 12 százalékra emelkedett. A 80 darabosé viszont 9-ről 3 százalékra csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >