Évi 11 millió tonna élelmiszert dobnak ki a németek
Németországban évente 11 millió tonna élelmiszert dobnak ki, egy főre számolva pedig 81 kilogrammot – állapította meg egy kedden bemutatott felmérés, amely szerint a kukában landoló élelmiszer túlnyomó része ehető.
A mezőgazdasági és fogyasztóvédelmi minisztérium megbízásából készült felmérés szerint a 82 milliós ország lakossága 6,7 millió tonna élelmiszert dob ki évente, ami a teljes mennyiség 61 százaléka. A vendéglátás és az élelmiszeripar a hulladék 17-17 százalékáért felelős, a kereskedelmi ágazat részaránya pedig 5 százalék.
A fejenként kidobott 81 kilogramm élelmiszerből 53 kilogramm részben vagy teljes mértékben fogyasztható állapotban kerül a szemétbe. Ez évente 21,6 milliárd elpazarolt eurót jelent, egy átlagos, négyfős családot tekintve pedig évente csaknem ezer euró veszteséget. A fogyasztható állapotban kidobott élelmiszer legnagyobb része zöldség és gyümölcs, a pékáru aránya pedig 15 százalék.
A stuttgarti egyetem víz- és hulladékgazdálkodási intézetének elemzése szerint a németek mindenekelőtt azért dobnak ki sok fogyasztható élelmiszert, mert csekély az étel megbecsültsége, ennek fő oka pedig az uniós összehasonlításban alacsony árszínvonal.
Egy további fontos tényező az élelmiszerek érvényességének jelölésével függ össze – mutatta ki a vizsgálat, amely szerint a fogyasztók gyakran csupán azért dobnak ki élelmiszert, mert azt gondolják, hogy az „lejárt”. A tanulmányt megrendelő minisztérium ezért tavasszal országos tájékoztató kampányt indít azzal a céllal, hogy a lakosság minél szélesebb körében terjedjenek az ismeretek az élelmiszerek fogyaszthatósági, illetve minőség-megőrzési idejének jelöléséről.
A tanulmány számos kutatási módszer ötvözésével készült, a stuttgarti szakértők elemeztek például a hulladékgazdálkodás területéről származó és az étkezési szokásokról szóló adatokat, és szúrópróbaszerűen vizsgálták a háztartási hulladék termelődésének folyamatát. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >