Éves szinten több mint 59 tonnával csökkenti a műanyagfólia felhasználását a SPAR
Jelentős mennyiségű műanyagfóliát takarít meg a SPAR éves szinten azzal, hogy a logisztikai folyamatok során többször használatos rolli-ponyvával fedi le az áruházakba induló szállítmányok egy részét.

Újra fel lehet ezeket használni a következő szállításnál.
2022. december végéig több mint 35 ezer rolli-ponyva alkalmazását kezdte meg a SPAR. A logisztikai láncban a termékek a raktárból kerülnek az áruházakba, ezeket előbb rollikocsikra helyezik, majd rögzítik. Ez utóbbi folyamat eddig fóliával történt, mostantól viszont ahol lehet, rolli-ponyvát alkalmaznak. A raktárból kamionnal kerülnek az üzletekbe a ponyvával lefedett rollikocsik, majd az üres szállítóeszközök és az összegyűjtött ponyvák visszakerülnek a raktárba, s újra fel lehet ezeket használni a következő szállításnál.
„Üzleti filozófiánk egyik sarkalatos pontja a környezettudatos működés, emiatt kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy a negatív környezeti hatásokat a minimálisra csökkentsük. A rolli-ponyva alkalmazása a cégcsoport-szintű célkitűzéseket is támogatja, miszerint 2030-ig jelentősen csökkenjen a hulladéktermelés, a megelőzés, a csökkentés, az újrahasznosítás és az újra használat révén. Az áruházaknál keletkező és értékesíthető másodlagos nyersanyagok – papír, műanyag – szelektálása terén a kezdeti 46 százalékos újrahasznosítási arány mára már több mint 70 százalékra nőtt üzleteinkben. Természetesen a legjobb csomagolási hulladék az, ami eleve nem is jön létre. A rolli-ponyva esetében éppen erről van szó: jelentős mennyiségű műanyag fóliát váltunk ki, s helyette egy környezetbarát megoldást részesítünk előnyben.”
– fogalmazott Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A SPAR a számítások szerint évente legalább 59 tonnányi műanyag csomagolóanyagot takarít meg az újítással, csökkentve a környezeti terhelést.
Kapcsolódó cikkeink
A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >Repül a sült galamb
Mindennapjainkat teszik egyszerűbbé a kényelmi termékek: konyhakészek, mélyfagyasztottak, szárítottak, előfeldolgozottak,…
Tovább olvasom >SPAR: stratégiai válasz a munkaerőpiaci kihívásokra a belső fejlesztés erejével
Sikerrel zárult és folytatódott a SPAR utánpótlásprogramja: a Talent Expand…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >Ezek lettek most a legolcsóbb termékek a boltokban
Miközben a boltok polcain még mindig találunk olyan termékeket, amelyek…
Tovább olvasom >