Éves szinten több mint 59 tonnával csökkenti a műanyagfólia felhasználását a SPAR
Jelentős mennyiségű műanyagfóliát takarít meg a SPAR éves szinten azzal, hogy a logisztikai folyamatok során többször használatos rolli-ponyvával fedi le az áruházakba induló szállítmányok egy részét.

Újra fel lehet ezeket használni a következő szállításnál.
2022. december végéig több mint 35 ezer rolli-ponyva alkalmazását kezdte meg a SPAR. A logisztikai láncban a termékek a raktárból kerülnek az áruházakba, ezeket előbb rollikocsikra helyezik, majd rögzítik. Ez utóbbi folyamat eddig fóliával történt, mostantól viszont ahol lehet, rolli-ponyvát alkalmaznak. A raktárból kamionnal kerülnek az üzletekbe a ponyvával lefedett rollikocsik, majd az üres szállítóeszközök és az összegyűjtött ponyvák visszakerülnek a raktárba, s újra fel lehet ezeket használni a következő szállításnál.
„Üzleti filozófiánk egyik sarkalatos pontja a környezettudatos működés, emiatt kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy a negatív környezeti hatásokat a minimálisra csökkentsük. A rolli-ponyva alkalmazása a cégcsoport-szintű célkitűzéseket is támogatja, miszerint 2030-ig jelentősen csökkenjen a hulladéktermelés, a megelőzés, a csökkentés, az újrahasznosítás és az újra használat révén. Az áruházaknál keletkező és értékesíthető másodlagos nyersanyagok – papír, műanyag – szelektálása terén a kezdeti 46 százalékos újrahasznosítási arány mára már több mint 70 százalékra nőtt üzleteinkben. Természetesen a legjobb csomagolási hulladék az, ami eleve nem is jön létre. A rolli-ponyva esetében éppen erről van szó: jelentős mennyiségű műanyag fóliát váltunk ki, s helyette egy környezetbarát megoldást részesítünk előnyben.”
– fogalmazott Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A SPAR a számítások szerint évente legalább 59 tonnányi műanyag csomagolóanyagot takarít meg az újítással, csökkentve a környezeti terhelést.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint egymilliárdos beruházással nyílt meg Szombathely legújabb SPAR üzlete
A SPAR Magyarország több mint 1 milliárd forintos befektetés eredményeként…
Tovább olvasom >Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >NKFH: hársfavirág teát hívott vissza a Spar
A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. hársfavirág teát hívott vissza esetleges…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >