Évente százezer forintot költünk LEGO-ra
A LEGO világa Magyarországon is hatalmas népszerűségnek örvend, és nem csupán a gyerekek körében. Egy friss felmérés szerint az átlagos legóvásárló évente több mint százezer forintot költ a dán kockajáték különböző szettjeire. Bár ez az összeg jelentős, sokan úgy vélik, hogy a játék ára bőven megtérül, hiszen a LEGO nem csak szórakoztató, de komoly képességfejlesztő hatással is bír.

A legózók jelentős része naponta 1-2 órát tölt ezzel a hobbival
Az Etele Plaza által a KocKaland kiállításhoz kapcsolódóan készített felmérés rávilágít arra, hogy a LEGO vásárlók többsége évente néhány alkalommal tér haza új szettel. A válaszadók 38,5 százaléka ritkán, néhány alkalommal vásárol legót, míg egy tizedük havonta vesz új készletet. Az is kiderült, hogy a legnagyobb népszerűségnek még mindig a gyermekeknek szánt szettek örvendenek, de a felnőttek és gyűjtők számára készült szettek is egyre inkább teret hódítanak.
A felmérés érdekes eredményeket hozott a vásárlási szokásokkal kapcsolatban is. A válaszadók több mint fele gyermekének vásárolja a játékot, míg egyharmaduk saját magának szerez be egy-egy készletet. A LEGO népszerűségét mutatja az is, hogy a vásárlók egy jelentős része spontán döntés alapján választja ki az új szetteket, ami éppen megtetszik nekik a boltban.
A LEGO nem csak szórakoztató, de számos készséget is fejleszt, amit a felmérésben résztvevők is megerősítettek. A válaszadók 85 százaléka szerint a játék segíti a finommotoros mozgás, a térlátás és a logikai gondolkodás fejlődését. Emellett a képzelőerő és a kreativitás fejlesztését is kiemelte a válaszadók 61,5 százaléka. A LEGO tehát nemcsak egy játék, hanem egy komplex fejlesztő eszköz, amely a közösségi élményeket is gazdagítja, hiszen sokan a gyermekükkel, párjukkal vagy barátaikkal töltik az időt legózással.
A felmérésből kiderült, hogy a legózók jelentős része naponta 1-2 órát tölt ezzel a hobbival, de vannak olyanok is, akik akár fél napig is képesek építeni. Az igazi LEGO-rajongók számára tehát a játék nem csupán szórakozás, hanem egy szenvedély, ami időt és elmélyülést igényel.
Érdekesség, hogy a LEGO-hoz kapcsolódó rendezvények is egyre népszerűbbek. A felmérésben résztvevők 46 százaléka már részt vett valamilyen LEGO-hoz kapcsolódó eseményen, míg a többiek közül sokan tervezik, hogy ellátogatnak egy ilyen rendezvényre a jövőben.
A LEGO sikerét jól mutatja az is, hogy a dán játékgyártó cég árbevétele és nyeresége is két számjegyű növekedést mutatott az elmúlt évben. Az árbevétel 13 százalékkal, míg az értékesítések 14 százalékkal növekedtek, elérve a 31 milliárd dán koronát.
Kapcsolódó cikkeink
Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >