Évente százezer forintot költünk LEGO-ra
A LEGO világa Magyarországon is hatalmas népszerűségnek örvend, és nem csupán a gyerekek körében. Egy friss felmérés szerint az átlagos legóvásárló évente több mint százezer forintot költ a dán kockajáték különböző szettjeire. Bár ez az összeg jelentős, sokan úgy vélik, hogy a játék ára bőven megtérül, hiszen a LEGO nem csak szórakoztató, de komoly képességfejlesztő hatással is bír.

A legózók jelentős része naponta 1-2 órát tölt ezzel a hobbival
Az Etele Plaza által a KocKaland kiállításhoz kapcsolódóan készített felmérés rávilágít arra, hogy a LEGO vásárlók többsége évente néhány alkalommal tér haza új szettel. A válaszadók 38,5 százaléka ritkán, néhány alkalommal vásárol legót, míg egy tizedük havonta vesz új készletet. Az is kiderült, hogy a legnagyobb népszerűségnek még mindig a gyermekeknek szánt szettek örvendenek, de a felnőttek és gyűjtők számára készült szettek is egyre inkább teret hódítanak.
A felmérés érdekes eredményeket hozott a vásárlási szokásokkal kapcsolatban is. A válaszadók több mint fele gyermekének vásárolja a játékot, míg egyharmaduk saját magának szerez be egy-egy készletet. A LEGO népszerűségét mutatja az is, hogy a vásárlók egy jelentős része spontán döntés alapján választja ki az új szetteket, ami éppen megtetszik nekik a boltban.
A LEGO nem csak szórakoztató, de számos készséget is fejleszt, amit a felmérésben résztvevők is megerősítettek. A válaszadók 85 százaléka szerint a játék segíti a finommotoros mozgás, a térlátás és a logikai gondolkodás fejlődését. Emellett a képzelőerő és a kreativitás fejlesztését is kiemelte a válaszadók 61,5 százaléka. A LEGO tehát nemcsak egy játék, hanem egy komplex fejlesztő eszköz, amely a közösségi élményeket is gazdagítja, hiszen sokan a gyermekükkel, párjukkal vagy barátaikkal töltik az időt legózással.
A felmérésből kiderült, hogy a legózók jelentős része naponta 1-2 órát tölt ezzel a hobbival, de vannak olyanok is, akik akár fél napig is képesek építeni. Az igazi LEGO-rajongók számára tehát a játék nem csupán szórakozás, hanem egy szenvedély, ami időt és elmélyülést igényel.
Érdekesség, hogy a LEGO-hoz kapcsolódó rendezvények is egyre népszerűbbek. A felmérésben résztvevők 46 százaléka már részt vett valamilyen LEGO-hoz kapcsolódó eseményen, míg a többiek közül sokan tervezik, hogy ellátogatnak egy ilyen rendezvényre a jövőben.
A LEGO sikerét jól mutatja az is, hogy a dán játékgyártó cég árbevétele és nyeresége is két számjegyű növekedést mutatott az elmúlt évben. Az árbevétel 13 százalékkal, míg az értékesítések 14 százalékkal növekedtek, elérve a 31 milliárd dán koronát.
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >