Évente százezer forintot költünk LEGO-ra
A LEGO világa Magyarországon is hatalmas népszerűségnek örvend, és nem csupán a gyerekek körében. Egy friss felmérés szerint az átlagos legóvásárló évente több mint százezer forintot költ a dán kockajáték különböző szettjeire. Bár ez az összeg jelentős, sokan úgy vélik, hogy a játék ára bőven megtérül, hiszen a LEGO nem csak szórakoztató, de komoly képességfejlesztő hatással is bír.

A legózók jelentős része naponta 1-2 órát tölt ezzel a hobbival
Az Etele Plaza által a KocKaland kiállításhoz kapcsolódóan készített felmérés rávilágít arra, hogy a LEGO vásárlók többsége évente néhány alkalommal tér haza új szettel. A válaszadók 38,5 százaléka ritkán, néhány alkalommal vásárol legót, míg egy tizedük havonta vesz új készletet. Az is kiderült, hogy a legnagyobb népszerűségnek még mindig a gyermekeknek szánt szettek örvendenek, de a felnőttek és gyűjtők számára készült szettek is egyre inkább teret hódítanak.
A felmérés érdekes eredményeket hozott a vásárlási szokásokkal kapcsolatban is. A válaszadók több mint fele gyermekének vásárolja a játékot, míg egyharmaduk saját magának szerez be egy-egy készletet. A LEGO népszerűségét mutatja az is, hogy a vásárlók egy jelentős része spontán döntés alapján választja ki az új szetteket, ami éppen megtetszik nekik a boltban.
A LEGO nem csak szórakoztató, de számos készséget is fejleszt, amit a felmérésben résztvevők is megerősítettek. A válaszadók 85 százaléka szerint a játék segíti a finommotoros mozgás, a térlátás és a logikai gondolkodás fejlődését. Emellett a képzelőerő és a kreativitás fejlesztését is kiemelte a válaszadók 61,5 százaléka. A LEGO tehát nemcsak egy játék, hanem egy komplex fejlesztő eszköz, amely a közösségi élményeket is gazdagítja, hiszen sokan a gyermekükkel, párjukkal vagy barátaikkal töltik az időt legózással.
A felmérésből kiderült, hogy a legózók jelentős része naponta 1-2 órát tölt ezzel a hobbival, de vannak olyanok is, akik akár fél napig is képesek építeni. Az igazi LEGO-rajongók számára tehát a játék nem csupán szórakozás, hanem egy szenvedély, ami időt és elmélyülést igényel.
Érdekesség, hogy a LEGO-hoz kapcsolódó rendezvények is egyre népszerűbbek. A felmérésben résztvevők 46 százaléka már részt vett valamilyen LEGO-hoz kapcsolódó eseményen, míg a többiek közül sokan tervezik, hogy ellátogatnak egy ilyen rendezvényre a jövőben.
A LEGO sikerét jól mutatja az is, hogy a dán játékgyártó cég árbevétele és nyeresége is két számjegyű növekedést mutatott az elmúlt évben. Az árbevétel 13 százalékkal, míg az értékesítések 14 százalékkal növekedtek, elérve a 31 milliárd dán koronát.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >