Évente megduplázódik a Pápai Hús húsmentes termékei iránti kereslet
A húspótló élelmiszerek a termékek két százalékát teszik ki a Pápai Húsnál, de a kereslet irántuk évente megduplázódik. Nyár végén megjelenik az üzletekben a pápai receptúra alapján gyártott új termék, a vegán steak – közölte hétfőn az MTI-vel a Pápai Hús Kft. ügyvezetője.
Szappanos Péter elmondta, hogy a magyar lakosság csaknem 30 százaléka kóstolt már növényi alapú, vegán húshelyettesítő terméket, 5 százaléka pedig rendszeresen fogyasztja is. Erre az igényre reagálva a vállalat jelentős fejlesztéseket hajtott végre milliós nagyságrendben ezen a területen, 2020 óta folyamatos a receptúra-fejlesztés és tökéletesítés – tette hozzá.
Magyarországon a pápai ötlet és receptúra alapján gyártott új vegán steak lesz az első forgalomba kerülő előhűtött húsmentes steak. A hőkezelés, szeletelés közben úgy viselkedik az új termék, mint húsos alternatívája – mondta.
A Papa de Vega termékcsalád, amelybe a legújabb termék, a vegán steak és kebab is tartozik, minden éveben megduplázza értékesítését. Jelenleg a vegántermékek forgalma 1 milliárd forint alatti, de az a cél, hogy ez a szám a közeljövőben növekedjen – közölte.
Szappanos Péter elmondta azt is, hogy a gyártás a vegán termékek esetében is ugyanazokkal a gépekkel és minőségellenőrző folyamatokkal történik, mint a húsos termékek esetében, minden gépen az aznapi első termék vegán, a gyártás előtt és után pedig extragéptisztítást iktatnak be.
Felmérések alapján a fiatalok és a felsőfokú végzettségűek a leginkább nyitottak a húskészítmények elhagyására, illetve azok csökkentésére. Akik ezt az életmódot követik, azokat elsősorban az állatok védelme, a környezettudatosság motiválja. Azok körében, akik a húsmentes életmódot választják, közel 60 százalék egészségügyi okokat helyez előtérbe, míg a spórolást az érintettek 43 százaléka tartja döntő érvnek – ismertette.
A Pápai Hús vegán termékei minden jelentős hazai élelmiszerkereskedelmi láncban elérhetők – fűzte hozzá az ügyvezető.
A 2021-es év nettó árbevétele a mintegy 700 dolgozót foglalkoztató cégnél 18,374 milliárd forint volt, ez 2022-ben 21 milliárd fölé nőtt. A 2021-es adózás utáni veszteségük 679,5 millió forint volt, ami 2022-ben 4 milliárd fölé emelkedett, mivel a cég nem tudta kivonni magát az áremelkedések kedvezőtlen hatásai alól – tájékoztatott Szappanos Péter.
Kapcsolódó cikkeink
Már létezik laborhús, ami olyan, mint az igazi
Dél-koreai kutatók úttörő módszert fejlesztettek ki a mesterséges húsok gyártására,…
Tovább olvasom >A csirkemell feldolgozói értékesítési ára 15 százalékkal csökkent
A KSH adatai alapján Magyarország baromfihúsexportja 3 százalékkal 53 ezer…
Tovább olvasom >Az élő sertés kivitele 58 százalékkal nőtt
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 58 százalékkal nőtt (8,7…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >