Évente közel 60 tonnával kevesebb műanyag fólia a SPAR-nál
Jelentős mennyiségű – számítások szerint évente legalább 59 tonnányi – műanyag fóliát takarít meg a SPAR éves szinten azzal, hogy a logisztikai folyamatok során többször használatos rolliponyvával fedi le az áruházakba induló szállítmányok egy részét.
2022. december végéig több mint 35 ezer rolliponyva alkalmazását kezdte meg a SPAR. A logisztikai láncban a termékek a raktárból kerülnek az áruházakba, ezeket előbb rollikocsikra helyezik, majd rögzítik. Ez utóbbi folyamat eddig fóliával történt, mostantól viszont ahol lehet, rolliponyvát alkalmaznak. A raktárból kamionnal kerülnek az üzletekbe a ponyvával lefedett rollikocsik, majd az üres szállítóeszközök és az összegyűjtött ponyvák visszakerülnek a raktárba, s újra fel lehet ezeket használni a következő szállításnál.
– Az áruházaknál keletkező és értékesíthető másodlagos nyersanyagok (papír, műanyag) szelektálása terén a kezdeti 46%-os újrahasznosítási arány mára már több mint 70%-ra nőtt üzleteinkben. Természetesen a legjobb csomagolási hulladék az, ami eleve nem is jön létre. A rolliponyva esetében éppen erről van szó: jelentős mennyiségű műanyag fóliát váltunk ki, s helyette egy környezetbarát megoldást részesítünk előnyben – fogalmazott Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője. //
A cikk a Trade magazin 2023/4. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon
2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált…
Tovább olvasom >Közel 5%-os forgalombővülést ért el tavaly a SPAR Magyarország
Összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el 2024-ben a SPAR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >