Év végi hajrá a Starbuckstól
Jelentősen nőtt az amerikai Starbucks, a világ legnagyobb kávéházláncának a bevétele és nyeresége 2013 utolsó negyedévében. Míg a legtöbb étterem vagy kávéházlánc a vásárlók számának csökkenéséről számolt be, a Starbucks nettó negyedéves bevétele 2012 utolsó negyedévéhez képest 12 százalékot nőtt, és ezzel 4,2 milliárd dollárra emelkedett. A nettó nyereség 29 százalékkal bővült és 814 millió dollárra ugrott.
A legalább 13 hónapja meglévő Starbuck-üzletekben világszerte 5 százalékkal nőttek az eladások és 4 százalékkal a vendégek száma 2013. utolsó negyedévében.
A legnagyobb növekedést Kínában és Kelet-Ázsiában érte el a kávéházlánc, ott 8 százalékkal bővültek az eladások és 7 százalékkal több volt a látogató.
Észak- és Dél-Amerikában együttesen 5 százalékkal nőttek az eladások és 4 százalékkal a vendégforgalom. Hasonló eredményt ért el a cég az Európából, a Közel-Keletből és Afrikából álló térségben. Az eladások erősödésének üteme megegyezett az amerikaiéval, a forgalom 4 százalékkal nőtt.
A Starbucks 2013 negyedik negyedévében 417 új üzletet nyitott világszerte, így már összesen 20 184 kávéházzal rendelkezik, de továbbra is Észak-Amerika a legfontosabb piaca. (hvg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >