Eu’Vend Köln: 300 kiállítót és 5000 látogatót várnak
A magyar vásárlók évente 30 milliárd forintot költenek automatából vásárolt élelmiszerre. Az országban 35-40 ezer áruautomata működik. A külföldön is jelentős kereskedelmi szektor Eu’Vend nevű szakvásárát szeptember 10–12. között rendezik Kölnben. Az előkészületekről a kölni vásárrendező vállalat sajtótájékoztatón számolt be Budapesten.Az automatán keresztül történő értékesítés piaca, azaz vending folyamatosan bővül, és a nehéz gazdasági helyzet ellenére óriási növekedési tartalékokkal rendelkezik – mutatott rá Peter Grotheus, a Kölni Vásár Kft. élelmiszer-ágazati alelnöke.
Kétévenként várja a piac szereplőit az Eu’Vend; a legutóbbi szakvásár 5100 szakmai látogatójának 40 százaléka érkezett külföldről, és 64 országot képviselt. Idén jóval többet várnak, a legutóbb tizenhét országból érkezett 227 vállalathoz képest, mivel fejlődik a piac, és jelentősen emelkedik a kiállítók száma.
Az idei jelentkezések alapján az Eu’Vend kiállítóinak száma 300 körül lesz. A szakma nagyjai közül minden korábbinál több cég állít ki; standot bérelnek mind az automatikus értékesítési berendezések legfontosabb gyártói, kávétól tejterméken át az édességig, mind a marketing, tanácsadás, fizetőrendszerek, szolgáltatások jelentős vállalatai.
– Ezúttal az Eu’Vend fő témája a vending automaták optimális elhelyezése nyilvános belső terekben – hangsúlyozta Peter Grotheus. – A kiállítók bemutatják, hogy például egyetemeken, színházakban, közigazgatási épületekben, üzemekben, vállalatoknál, kórházakban vagy repülőtereken milyen módon lehet felállítani az árusító automatákat úgy, hogy a lehető leghatékonyabban működhessenek, miközben javítják a belső terek minőségét.
Az automatás értékesítés (vending) forgalma Németországban tavaly 5 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és meghaladta a 2 milliárd eurót, tájékoztatott Norbert Monssen, a Német Értékesítő Automaták Országos Szövetségének igazgatója. Egy automatára átlagosan közel 4 ezer euró forgalom jut.
– Nagy a német piac, hiszen 513 ezer automatából lehet árut vásárolni, legtöbbjükből kávét – állapította meg Norbert Monssen. – A vending-piacon mintegy ezer cég működik, zömük családi vállalkozás. Általában jól megy az üzletük. Közülük egyetlen egy sem ment csődbe az elmúlt húsz év során.
Hozzátette, hogy az ital- és élelmiszer-értékesítő automaták a modern élet szerves részét képezik.
– A fogyasztók körében a vending elfogadottsága soha nem volt jobb, mint napjainkban. Ezt bizonyítja, hogy tavaly 50 ezer új automatát helyeztek üzembe Németországban. De Olaszországban annál is többet, 90 ezret.
A magyar vending-piacról Kakuk Márta, a kölni vásár magyarországi képviselője nyilatkozott lapunknak:
– Nálunk is szinte minden kapható automatából frissen darált és főzött kávétól, palackozott tejen át csokorba kötött virágig. Az erős verseny következtében leestek az árak, a korábbiakhoz képest. Például az 1990-es évek elejéig együtt mozgott a budapesti vonaljegy és egy automatás capuccino ára. Ma viszont 300 forintba kerül a vonaljegy, és sokszor csak 50-60 forintért lehet eladni egy kávét.
Kakuk Márta elmondta azt is, hogy a tizenöt éve létrehozott Magyar Ital- és Áruautomata Szövetség tagjai közül sokan fognak kilátogatni az Eu’Vendre.
Németországban az ital- és élelmiszer-értékesítő automaták számának megoszlása árucsoportok szerint, 2009 elején (darab)
Forró italt értékesítő 305 000
Hideg italt értékesítő 130 000
Snack 56 000
Élelmiszer 19 100
Jégkrém 2 700
Összesen 512 800
Forrás: Német Értékesítő Automaták Országos Szövetsége
Németországban az ital- és élelmiszer-értékesítő automaták forgalmának megoszlása árucsoportok szerint, 2008-ban (millió euró)
Forró italt értékesítő 979,7
Hideg italt értékesítő 760,5
Snack 273,0
Élelmiszer 164,3
Jégkrém 4,3
Összesen 2181,8
Forrás: Német Értékesítő Automaták Országos Szövetsége
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >