Eurozóna: növekvő gazdaság és élénkülő kiskereskedelem
Az eurozónában mért GDP 0,3%-kal emelkedett, míg a 27 tagállam területén 0,2%-ot nőtt a gazdaság 2010 negyedik negyedévében az előző negyedévhez képest az Eurostat második jelentése szerint.
2010 harmadik negyedévében a számadatok 0,3%-os növekedést mutattak a zónában és 0,5%-os emelkedést a 27 tagállam tekintetében. Éves szinten nézve a 27 tagállam tekintetében 2,1%-os emelkedést tapasztalhattunk, míg a zónában 2%-nak adódott a növekedés mértéke. A negyedik negyedév során a háztartások kiadásai 0,4%-kal emelkedtek a zónában és 0,3%-kal a 27 tagállamban. Az export terén 1,8%-os emelkedést láthattunk mindkét tekintetben, az import pedig 1,1%-kal erősödött a zónában és 1,4%-kal a 27 tagállamot tekintve.
Egy másik riport szerint az eurozónában januárban a decemberi értékkel összehasonlítva a kiskereskedelmi eladások 0,4%-kal növekedtek, míg a 27 tagállam tekintetében 0,6% volt ugyanezen érték. Éves szinten nézve az eladások 0,7%-kal emelkedtek az eurozónában és 1,9%-kal a 27 tagállamot tekintve. Havi szinten nézve az élelmiszer- és a dohányeladások 0,1%-kal emelkedtek a zónában és 0,3%-kal gyengültek a 27 tagállamot nézve. Havi szinten a legmagasabb mértékű emelkedést a kiskereskedelmi eladások terén Szlovénia (4,6%) produkálta, a legnagyobb csökkenés (-4,2%) pedig Észtország nevéhez fűződik. Éves szinten nézve az élelmiszer- és dohányeladások 0,8%-kal estek vissza a zónában és 1,3%-kal a 27 tagállamot illetően. A tagállamok közül a legnagyobb mértékű emelkedés (13,1%) Lengyelország nevéhez fűződik, a legjobban (-9,7%) pedig Máltán csökkent a kiskereskedelmi forgalom – írja a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >