Eurostat: tovább emelkedett az online platformokon rövid távra foglalt vendégéjszakák száma az EU-ban
Tovább emelkedett az online platformokon rövid távra foglalt vendégéjszakák száma az Európai Unió tagországaiban: 2024 harmadik negyedévében 366,2 millió rövid távra kiadott szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakát regisztráltak, 18 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat.
Az uniós statisztikai hivatal jelentése szerint 2024 harmadik negyedévének mind a három hónapjában nőtt az online platformokon – az Airbnb-n, a Bookingon, az Expedia Groupon vagy a Tripadvisoron – keresztül lefoglalt szállásokon eltöltött éjszakák száma.
A vendégek júliusban 135 millió éjszakát regisztráltak a felsorolt oldalakon, ami 16,4 százalékos növekedés 2023 júliusához képest. Augusztusban 152,2 millió éjszakát foglaltak le a platformokon keresztül (+21,6 százalék 2023 augusztusához képest), majd szeptemberben 79 milliót (+14 százalék 2023 szeptemberéhez képest).
2024 augusztusában – amely jellemzően a legforgalmasabb hónap az idegenforgalomban – valamennyi uniós országban nőtt az online platformokon keresztül rövid távra lefoglalt vendégéjszakák száma. A legnagyobb növekedést az előző év azonos hónapjához mérten Máltán (+41,4 százalék), Németországban (+32,7 százalék) és Franciaországban (+29,9 százalék) jegyezték fel. Ezzel szemben a legkisebb emelkedést Horvátországban (+9,7 százalék), Bulgáriában (+12,2 százalék) és Szlovéniában (+13,6 százalék) figyelték meg.
A jelentés szerint Magyarországon az online platformokon júliusban 1 588 597 (2023 júliusában 1 497 350), augusztusban 1 732 166 (2023 augusztusában 1 524 656), szeptemberben pedig 928 882 (2023 szeptemberében 794 165) vendég foglalt szállást.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság és természetvédelem egy nagyberuházásban
Az idén tavasszal nyíló Le Primore Hotel & Spa nemcsak…
Tovább olvasom >Tovább növekedett a szabadidős célú utazási kedv
Nemcsak tovább növekedett a szabadidős célú utazási kedv az egzotikus…
Tovább olvasom >Mire költenek a magyar fiatalok? – 5,4 milliárd táplálékkiegészítőkre, utazásra és telefonra
Egymilliárdos mérföldkőhöz érkezett az egyik legsikeresebb magyar startup, a Diverzum.…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >