Eurostat: töretlenül bővül az online kiskereskedelem
Egyre inkább bízunk az interneten keresztüli vásárlásban – derült ki az Eurostat legfrissebb adataiból. Az EU lakosságának több mint harmada vásárolt a tavalyi adatfelvételt megelőző három hónapban interneten keresztül; ez négy év alatt 10 százalékos növekedést jelent.
A trendet igyekeznek meglovagolni az eddig online bolttal nem rendelkező hazai kiskereskedelmi cégek is. A Kika például 200 milliós éves forgalmat tervez a legnagyobb online plázán, a Grando.hu-n keresztül.
Ha netes vásárlásokról van szó, a hazai fejlődés is töretlen: a megkérdezettek 13 százaléka vásárolt tavaly az interneten keresztül, a két évvel ezelőtti 8-9 százalékhoz képest. Mérföldkőhöz érkezett a magyar e-piac a kereskedők oldaláról is: az egy-egy termékre vagy termékcsaládra fókuszáló webshopok mellett egyre nagyobb teret nyernek a „mindent egy helyen” elvet valló, úgynevezett online plázák – ezt támasztja alá a GKIeNET piackutató cég elemzése.
Az új vásárlási formában több, országos hálózattal rendelkező áruházlánc is meglátta a lehetőséget. A Kika például már több mint 5000 termékkel van jelen az első online plázában. „Korábban csak hagyományos, áruházas értékesítéssel foglalkoztunk, azonban a lakberendezési termékek piacán is érezhető volt az értékesítési trendek részbeni megváltozása az online értékesítés irányába” – mondta Kőrösi Ödön, a Kika áruházvezetője. A cég idén mintegy 150-200 millió forintos forgalmat vár el ebben a szegmensben, az eddigi felméréseik azt mutatják, hogy jövőre ennek a duplája is elérhető.
Az első magyar online pláza csaknem 2,5 milliós közösséget képes elérni, amellyel egy hagyományos bevásárlóközpont nem veheti fel a versenyt. Emellett a válság idején további előnyt jelenthet, hogy a cégek így megspórolhatják a komoly költséget jelentő infrastrukturális beruházásokat is. A Kika mellett a közelmúltban a Cora, a bauMax, az Office Depot, a Praktiker és a Vodafone is csatlakozott a Grando.hu-hoz, rövidesen pedig a Bricostore termékei is kaphatóak lesznek a portálon.
„Az Office Depot ugyan már rendelkezett saját webáruházzal, de az online plázától további, nagymértékű forgalomnövekedést várunk. Úgy látjuk, a fogyasztói igények is ebbe az irányba tolódnak, akár szezonálisan is, hiszen például iskolakezdés előtt nem kell a tömeggel együtt sodródva járni az áruházat, hanem otthonról, kényelmesen elintézhető a teljes bevásárlás” – tette hozzá Novaszel Éva, az Office Depot áruház-igazgatója. (Népszabadság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >