Eurostat: emelkedett az online platformokon foglalt vendégéjszakák száma az EU-ban
Az előző év azonos időszakához képest 16,2 százalékkal 208,8 millióra emelkedett az uniós tagországok rövid távra kiadott szálláshelyein eltöltött vendégéjszakák száma 2024 második negyedévében – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat csütörtökön.
Az uniós statisztikai hivatal jelentése szerint áprilisban a vendégek 53,5 millió éjszakát töltöttek el az online platformokon keresztül lefoglalt szálláshelyeken, ami enyhe, 1,8 százalékos csökkenést mutat 2023 áprilisához képest.
Májusban 73 millió éjszakát regisztráltak az online foglalt szállásoknál, ami 31,7 százalékos emelkedés 2023 májusához képest. A foglalások és az eltöltött éjszakák száma júniusban is emelkedett, 82,3 millióra (+17,8 százalék éves bázison).
A vizsgált háromhónapos időszakban június volt az a hónap, amikor az összes uniós országban nőtt az online platformokon keresztül lefoglalt vendégéjszakák száma. 2023 júniusához képest a legnagyobb növekedést Máltán (+45,8 százalék), Litvániában (+28,1 százalék) és Svédországban (+27,4 százalék) regisztrálták. Belgiumban (+2,6 százalék), Hollandiában (+3,3 százalék) és Szlovéniában (+6 százalék) regisztrálták a legkisebb növekedést.
A jelentés alapján online platformokon keresztül Magyarországon áprilisban 771 917 (2023 áprilisában 768 476), májusban 976 696 (2023 májusában 736 173), júniusban pedig 1 017 113 (2023 júniusában 878 176) vendég foglalt szállást.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar lány a fesztivál 11 milliomodik látogatója
Egy Ománban élő magyar lány lett a Sziget fesztivál történetének…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát!
Ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát – figyelmeztetett a Balaton-átúszás…
Tovább olvasom >Balaton vs. horvát tengerpart: hol éri meg jobban dolgozni 2025 nyarán?
Miközben a balatoni szezonmunkák többsége nettó 2 000–2 800 forintos…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >