Eurostat: emelkedett az online platformokon foglalt vendégéjszakák száma az EU-ban
Az előző év azonos időszakához képest 16,2 százalékkal 208,8 millióra emelkedett az uniós tagországok rövid távra kiadott szálláshelyein eltöltött vendégéjszakák száma 2024 második negyedévében – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat csütörtökön.
Az uniós statisztikai hivatal jelentése szerint áprilisban a vendégek 53,5 millió éjszakát töltöttek el az online platformokon keresztül lefoglalt szálláshelyeken, ami enyhe, 1,8 százalékos csökkenést mutat 2023 áprilisához képest.
Májusban 73 millió éjszakát regisztráltak az online foglalt szállásoknál, ami 31,7 százalékos emelkedés 2023 májusához képest. A foglalások és az eltöltött éjszakák száma júniusban is emelkedett, 82,3 millióra (+17,8 százalék éves bázison).
A vizsgált háromhónapos időszakban június volt az a hónap, amikor az összes uniós országban nőtt az online platformokon keresztül lefoglalt vendégéjszakák száma. 2023 júniusához képest a legnagyobb növekedést Máltán (+45,8 százalék), Litvániában (+28,1 százalék) és Svédországban (+27,4 százalék) regisztrálták. Belgiumban (+2,6 százalék), Hollandiában (+3,3 százalék) és Szlovéniában (+6 százalék) regisztrálták a legkisebb növekedést.
A jelentés alapján online platformokon keresztül Magyarországon áprilisban 771 917 (2023 áprilisában 768 476), májusban 976 696 (2023 májusában 736 173), júniusban pedig 1 017 113 (2023 júniusában 878 176) vendég foglalt szállást.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >K&H: kopogtat a vakáció, irány a nagyvilág!
A nyári külföldi utazások sok középiskolás számára az első igazi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >