Eurostat: csökkent az uniós lakosok által termelt csomagolási hulladék 2022-ben
Az Európai Unióban 83,4 millió tonna csomagolási hulladék keletkezett 2022-ben, lakosonként 186,5 kilogramm, ami 3,6 kilogrammal kevesebb a 2021-es adatoknál, de 31,7 kilogrammos növekedés 2012-höz képest – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat csütörtökön.
Az uniós statisztikai hivatal jelentése szerint az unióban 2022 folyamán keletkezett összes csomagolási hulladék 41 százalékát papír és karton, 19 százalékát műanyag, 19 százalékát üveg, 16 százalékát fa és 5 százalékát fém tette ki.
Minden uniós lakos 2022-ben átlagosan 36,1 kilogramm műanyag csomagolási hulladékot termelt, ebből 14,7 kilogrammot hasznosítottak újra. Tízéves viszonylatban, 2012 és 2022 között a keletkező műanyag csomagolási hulladék mennyisége fejenként 7,6 kilogrammal, annak újrahasznosított mennyisége 4 kilogrammal nőtt.
Az uniós tagállamokban keletkezett műanyag csomagolási hulladék 41 százalékát hasznosították újra 2022-ben, ami enyhe növekedés 2012-hez képest, amikor ez az arány 38 százalék volt.
A tagországok között Szlovákia jelentette a legmagasabb, 60 százalékos újrahasznosítási arányt, majd Belgium (54 százalék), Németország és Szlovénia (mindkettő 51 százalék). Ezzel szemben a legalacsonyabb arányt Máltán jegyezték fel, ahol a műanyag csomagolási hulladék 16 százalékát hasznosították újra, majd Dániában (23 százalék), Franciaországban és Ausztriában (mindkettő 25 százalék) – közölte az uniós statisztikai hivatal.
Kapcsolódó cikkeink
A magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak a növekedés jelei
A legfrissebb statisztikák alapján a magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak…
Tovább olvasom >Az EU újabb alternatív fehérjeforrást engedélyezett: itt a lisztbogár lárvapor
Az Európai Unió újabb lépést tett az alternatív fehérjeforrások bevezetése…
Tovább olvasom >Trump vámjaira az egész európai kereskedelemnek fel kell készülnie
Európának fel kell készülnie Donald Trump, az Egyesült Államok új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >