Eurostat: Áprilisban gyorsult az euróövezeti az élelmiszerinfláció éves szinten
Áprilisban gyorsult az infláció az euróövezetben éves szinten – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala szerdán.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/05/Kepernyofoto-2023-05-17-12.51.14.png)
A márciusinál jobb adatot hozott április
Az Eurostat végleges adatai szerint áprilisban az előzetesen közöltnek megfelelően 7,0 százalékra emelkedett az infláció az euróövezetben a márciusi 6,9 százalékról.
Az euróövezetben 0,6 százalékkal nőttek a fogyasztói árak áprilisban márciushoz képest, amikor nagyobb, 0,9 százalékos emelkedést jegyeztek fel. Az előzetes becslésben 0,7 százalékos áprilisi adat szerepelt.
Áprilisban az euróövezet éves inflációs rátájához a legnagyobb mértékben az élelmiszer, az alkohol és a dohányáruk árának emelkedése járult hozzá.
Az energiaárak 2,4 százalékkal nőttek tavaly áprilissal összevetve, míg márciusban 0,9 százalék volt az éves szintű csökkenés. A szolgáltatások árának növekedése 5,2 százalékra gyorsult áprilisban az előző havi 5,1 százalékról.
A nem energiaipari cikkek drágulása ugyanakkor 6,2 százalékra lassult éves szinten a márciusi 6,6 százalékról, az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának emelkedése pedig 13,5 százalékra mérséklődött a márciusi 15,5 százalék után.
Az energia, élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek nélkül az éves maginfláció az előzetes becsléssel összhangban 5,6 százalék volt áprilisban a márciusi rekordmagas 5,7 százalék után.
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >