Eurostat: Áprilisban gyorsult az euróövezeti az élelmiszerinfláció éves szinten
Áprilisban gyorsult az infláció az euróövezetben éves szinten – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala szerdán.

A márciusinál jobb adatot hozott április
Az Eurostat végleges adatai szerint áprilisban az előzetesen közöltnek megfelelően 7,0 százalékra emelkedett az infláció az euróövezetben a márciusi 6,9 százalékról.
Az euróövezetben 0,6 százalékkal nőttek a fogyasztói árak áprilisban márciushoz képest, amikor nagyobb, 0,9 százalékos emelkedést jegyeztek fel. Az előzetes becslésben 0,7 százalékos áprilisi adat szerepelt.
Áprilisban az euróövezet éves inflációs rátájához a legnagyobb mértékben az élelmiszer, az alkohol és a dohányáruk árának emelkedése járult hozzá.
Az energiaárak 2,4 százalékkal nőttek tavaly áprilissal összevetve, míg márciusban 0,9 százalék volt az éves szintű csökkenés. A szolgáltatások árának növekedése 5,2 százalékra gyorsult áprilisban az előző havi 5,1 százalékról.
A nem energiaipari cikkek drágulása ugyanakkor 6,2 százalékra lassult éves szinten a márciusi 6,6 százalékról, az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának emelkedése pedig 13,5 százalékra mérséklődött a márciusi 15,5 százalék után.
Az energia, élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek nélkül az éves maginfláció az előzetes becsléssel összhangban 5,6 százalék volt áprilisban a márciusi rekordmagas 5,7 százalék után.
Kapcsolódó cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >