EuroShop 2011: Több mint 106.000 látogatóval és 2038 kiállítóval minden idők legnagyobb EuroShop szakvására
A kereskedelem beruházási javainak világviszonylatban is legnagyobb szakvására, az EuroShop 2011 öt vásárnap után sikerrel zárta kapuit 2011. március 2-án Düsseldorfban. Az 53 országból érkezett 2038 kiállító egybehangzóan jó, sőt kitűnő kapcsolatépítésről és üzletkötésekről számolt be, ráadásul a szakvásárt követően is jó üzletkötésekre számítanak a megkezdett tárgyalások alapján. Az EuroShop 2011 keretében több mint 106.000 látogató (a megelőző alkalommal 104.766 látogató) kereste fel a Rajna-parti vásárvárost, hogy a 107.000 négyzetméternyi kiadott kiállítási területen tájékozódjon a kereskedelmet kiszolgáló termékek, trendek és koncepciók bemutatott kínálatáról, valamint az ismert és új partnerekről.
„Az idei EuroShop nagyszerűen sikerült” – nyilatkozta rendkívül elégedetten Hans Werner Reinhard, a Messe Düsseldorf ügyvezetője. „A húsba vágó 2009-es válságot követően 2011-ben igen szerencsés volt az EuroShop időzítése mind a kiállítóknak, mind nekünk vásárszervezőknek. Az ágazat valamennyi részpiacán lendületes fejlődés mutatkozik, és rendkívül pozitív hangulat uralkodott a csarnokokban” – fejtette ki Hans Werner Reinhard.
A kiállítók főként az élénk nemzetközi részvételt dicsérték az EuroShop-on, ugyanis a szakmai közönség több mint 60 százaléka érkezett idén Németországon kívülről, a Föld összesen több mint 90 országából. Rendkívül örvendetes az Olaszországból, Brazíliából és az Amerikai Egyesült Államokból érkezett látogatók számának emelkedése.
„Ez a nagyfokú nemzetközi érdeklődés több mint egyértelmű jele annak, hogy milyen lendülttel fejlődik világszerte a kereskedelem piaca, és hogy az EuroShop egyértelműen a gazdasági fejlődés motorja ebben” – összegezte Dr. Bernd Hallier professzor, az EuroShop tanácsadó testületének elnöke és a kölni EHI Retail Institute ügyvezetője a tapasztalatokat. „Az EuroShop egy élő „Ki kicsoda” a nemzetközi kereskedelemben. Ilyen rangos szakmai közönséggel egyetlen más kereskedelmi szakvásáron sem találkozunk a világon” – fejtette ki Dr. Hallier professzor.
Ez az irányzat a kiállítókra nézve örvendetes módon tükröződött az EuroShop 2011 standjain is. „A szakvásár bombasiker volt, sok volt ázsiai látogatónk, de sok törzsvevőnk is meglátogatott minket, legfőképpen azonban a konkrét elképzelésekkel rendelkező független kiskereskedők jöttek el hozzánk” – mondta el Beni Heiden, a Schweitzer Ladenbau kreatív igazgatója, majd így folytatta: „Fontos az is, hogy mozgásba lendült a francia élelmiszer-kereskedelmi piac. A standunkról nagyon kedvezően nyilatkoztak, és számos kereskedelmi lánc verte fel nálunk a sátrakat a vásárlátogatásuk idejére.”
Az EuroShop négy önálló tematikus kínálatra tagolása – ezek a EuroConcept, a EuroSales, a EuroCIS és a EuroExpo – idén is bevált. Első ízben fordult elő, hogy a fenntarthatóság kérdése valamennyi területen vezérfonalként húzódott végig. Az energiatakarékos hűtőbútoroktól a fenntartható fejlődést biztosító anyagok boltberendezési és próbababákban történő felhasználásán át a megújuló energiát használó és energiatakarékos boltvilágításig minden idők legzöldebb EuroShop-ját láthatták a látogatók. „Jelmondatunk a „naturally innovative“, és ennek gyakorlati megvalósítása hatalmas érdeklődést váltott ki” – mondta el Tiziana Raiteri, az Arneg olasz hűtőbútor- és hűtőberendezés-gyártó marketing és kommunikációs igazgatója. „A szakmai látogatók részletes tájékoztatást kértek legújabb környezetkímélő termékeinkről, szolgáltatásainkról és technológiáinkról. Minden egyes vásárnapon mintegy 1000 látogatót üdvözölhettünk a kiállítási standunkon” – mondta el Raiteri asszony.
Az idén először rendezett ECOpark is igen jó fogadtatásra talált. A kapcsolódó fórum a szó szoros értelmében vett fénypontja a Honeywell London beszámolója volt az ázsiai Walmart üzletek LED-világításra történő sikeres átalakításáról.
Az EuroConcept körében a legnagyobb növekedést felmutató területek között a megvilágítás tűnt ki. A fényt az eladásösztönzéstől a boltberendezésben az érzelmi hangulat alakításán át az energiahatékony és fenntartható fény-építészetig mindenre használják: a fényhez kötődő több mint 150 nemzetközi kiállító már egy egész vásárcsarnokot foglalt el. Rendkívüli lendülettel fejlődik a LED-es alapú megoldások piaca. A magyarországi GE Lighting közép-európai marketing igazgatója, Nicole Borngesser így vélekedik erről: „Nagyon elégedettek vagyunk részvételünkkel az EuroShop-on. A legnagyobb érdeklődést kétségtelenül a LED-es kínálatunk váltotta ki. A LED egyértelműen a jövő technológiája.”
Az EuroSales kínálati csoportban a prémium minőségű próbababák gyártói gondoskodtak a feltűnő vevőcsalogatókról. A bemutatott megoldások közé tartoztak a prémium minőségű, fekete-fehér hatású, absztrakt elegáns bábuk, akárcsak a színpompás és valósághű gyermekbábuk, vagy a meghökkentő, képregényt idéző bábucsoportok. Marc Lacroix, a francia Cofrad Mannequins márka- és projektigazgatója így nyilatkozott: „Az EuroShop 2011 számunkra rendkívül pozitívan zajlott. Pontosan a nekünk megfelelő szakmai közönséggel találkoztunk, számos új kapcsolatot építettünk Indiába, Brazíliába és Mexikóba. Izgatottan várjuk, hogy milyen kötéseket szül a vásár.”
Az EuroCIS területén többek között a mobil eszközökhöz kapcsolódó fejlesztések szerepeltek hangsúlyosan, mégpedig mind a bolti személyzet munkaeszközeit, mind pedig az önkiszolgáló termékkód-leolvasást és a vevők okostelefonjain futtatható alkalmazásokat tekintve. „Az EuroShop 2011 nekünk sikeres volt, és jól választották meg a szakvásár kiemelt területeit, a mobilitást és a folyamatok átfogó kezelését” – mondta el Hildegard Gerhardy, az IBM németországi leányvállalatának kereskedelmi megoldásokért felelős márka- és üzletfejlesztési igazgatója. „A vevő egyre inkább használ digitális megoldásokat. Digitális úton képes és akar tájékozódni az árukról, mielőtt még belépne az üzletbe. Erre a kereskedelemnek is reagálnia kell” – mondta el Gerhardy asszony.
Az EuroExpo kínálati csoport idén is lenyűgözően berendezett standokkal bizonyította az ágazatban rejlő nagyfokú kreativitást. „Az EuroShop-ra eljövünk, és kész. Egyszerűen ez a szakma találkozóhelye” – szögezte le Elfie Adler, a FAMAB, a Direkt Gazdasági Kommunikációs Szövetség ügyvezetője. Hans Bruder, az Octanorm ügyvezetője szintén rendkívül elégedetten nyilatkozott: „Nekünk ez volt minden idők legjobb EuroShop-ja. A vevők hangulata kitűnő volt, a kereskedők szívesen vágnak bele a beruházásokba. Az EuroShop ismételten bizonyította, hogy vitathatatlanul az iparágunk elsőszámú seregszemléje.”
Az EuroShop kísérő rendezvényei körében főként a rangos építészeket és világhírű kereskedelmi vállalatok szakértőit, mint például Brendan Sullivan-t (VF Corporation), Sharon A. Lessard-ot (Supervalu), Ignaz Gorischek-et (Neiman Marcus) vagy Harald Fischer-t (Rewe Group) felvonultató EuroShop Retail Design Conference váltott ki egyöntetűen kedvező visszhangot.
A következő EuroShop szakvásárt 2014. február 15. és 19. között rendezik, az EuroCIS pedig legközelebb már 2012-ben, február 28. és március 1. között várja a szakmabelieket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >