Európai Kereskedelem Napja ötödször Magyarországon
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége, mint az EuroCommerce magyarországi tagszervezete összefogva az ÁFEOSZ, az OKSZ, a KISOSZ, az MKIK, a KASZ, az MBSZ országos érdekvédelmi szervezetekkel, a kereskedelmi vállalkozói kör támogatásával idén november 3-án, ötödik alkalommal rendezte meg itthon az Európai Kereskedelem Napját.Herczog László szociális és munkaügyi miniszter nyitotta az Európai Kereskedelem Napját. Beszédében megerősítette, hogy az ágazat a legerősebb foglalkoztató és a legnagyobb áfabefizető, így lényegében megkerülhetetlen a nemzetgazdaságban. Mint mondta, november végén szeretnék összehívni az ágazati párbeszéd kollégiumot, hogy sikerüljön létrehozni a fogyasztóvédelmi törvényben foglalt fogyasztói chartát.
Mester Zoltán, a gazdasági tárca szakállamtitkára arról beszélt, hogy idéntől már a kereskedelmi vállalkozások is hozzájuthatnak a forgóeszköz-hitelekhez, ugyanis tény, hogy a magyar kiskereskedelem, csakúgy, mint a magyar kis- és középvállalati réteg, rendkívül tőkeszegény. Megerősítette, hogy a kormányzat továbbra is támogatja a Széchenyi Kártyát.
Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke a kormány gyenge gazdaságélénkítő szerepéről beszélt. Leszögezte, az országnak valódi gazdaságpolitikára lenne szüksége, ugyanis jelenleg a fiskális politika mindent elnyom. Szerinte az ország versenyképessége továbbra is katasztrofális, a magas kamatok megfojtják a befektetéseket. Ami a kereskedelmet illeti: Parragh shownak titulálta a mezőgazdasági tárca kiskereskedelemre vonatkozó 80 százalékos magyaráru-arányra tett próbálkozásait.
Demján Sándor, a VOSZ ügyvezető elnöke szerint nincs szégyenkezni valója a magyar kiskereskedelemnek, mind színvonalban, mind szolgáltatásban eléri a nyugati szintet. Hozzátette: addig nem fogja lekörözni a fejlettebb gazdaságok kiskereskedelmét, amíg Magyarországon a belső termelés nem növekszik, amíg a valós árutermeléssel foglalkozók létszáma alacsony. Ha a belső termelés végre újra növekedésnek indul, a kiskereskedelemnek is nőhet a mozgástere.
Demján beszédében leszögezte: patriótaként fontosnak tartja a hazai termékeket, de szerinte a kereskedelemnek nem feladata a piacon nem versenyképes magyar termékek forgalmazása. Az államnak kell megteremteni azt a gazdasági környezetet, amelyben az áru piacképessé válik.
Az Európai Kereskedelem Napját lezáró kerekasztal-beszélgetés résztvevői közül többen kiemelték, hogy a kiskereskedelemmel szembeni elvárások fokozatosan nőnek, miközben a politika rendre az ágazatot veszi elő, ha valamit szeretne elérni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >