Európai Gazdasági Fórum: Lengyelországban mutatkoztak be a Duna Borrégió borászatai
Közösen mutatkozott be Lengyelországban, a Lódzban megrendezett 6. Európai Gazdasági Fórumon a Duna Borrégió nyolc Bács-Kiskun és Csongrád megyei borászata.
A borászok elsősorban hagyományos magyar fajtákból – kadarka, kövidinka, arany sárfehér, ezerjó, cserszegi fűszeres, Irsai Olivér – készített boraikat vitték el Lengyelországba, de bemutatták azt is, mire képesek kezük alatt a világfajták, a cabernet, a chardonnay vagy a pinot noir. A bemutató és az ehhez kapcsolódó üzletember-találkozó mellett magyar borokat szolgáltak föl a gazdasági fórum gálavacsoráján is. A rendezvényre a borászatokat és a termőterületet bemutató lengyel nyelvű kiadvány is készült.
Csáki Béla, a Bács-Kiskun megyei önkormányzat munkatársa, a borbemutató egyik szervezője az MTI-nek elmondta, a magyar boroknak nagy presztízsük van Lengyelországban, a fogyasztók azonban főként Tokajt és Egert ismerik.
A Duna Borrégió – mint a legnagyobb hazai szőlőtermő térség – minőségben, árban és a termelés volumenében is versenyképes termék előállítására képes – hangsúlyozta a szakember.
Sümegi Zsombor hajós-bajai borász elmondta, a gyümölcsös, illatos fehérborok és rozék mellett a kóstolók körében nagy sikert arattak a termelők testes vörösbor-házasításai, a desszertborok közül pedig a különleges technológiával készült jégborok. Ez utóbbiakhoz a szőlőt a fagyok beköszönte után, esetenként december legvégén szüretelték, a még fagyos bogyókat pedig azon nyomban kipréselték, így a must cukortartalma lényegesen magasabb lett.
Az első visszajelzések alapján a Duna Borrégió borászainak termékeit jó minőségűnek, és ehhez viszonyítva megfelelő árúnak tartják a potenciális lengyel vevők – tette hozzá a szakember. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >