Európai eseménnyé nőtt a Budapesti Karácsonyi Vásár
A főváros karácsonyi vására és az ahhoz kapcsolódó több mint 150 kulturális program mára nemcsak nemzetközi hírű attrakcióvá, hanem a a téli szezon egyik legkedveltebb rendezvénysorozatává nőtte ki magát.
Az ingyenes szabadtéri rendezvény 2010. november 19-től december 29-ig több mint 1 hónapon át várja a látogatókat a Vörösmarty térre, forralt borral, hagyományörző kézműves ajándékokkal és díszekkel, töki pompossal, kürtős kaláccsal, gyermekjátszóval, mikulással, adventi kalendáriummal, óriás karácsonyfával és gyönyörű ünnepi díszkivilágítással.
Ez a turisztikai holtszezonban megrendezett adventi-karácsonyi programsorozat nem csupán a helyiek ünnepi készülődésének egyik fénypontja, hanem a külföldi turisták kedvence is egyúttal, amelyet szinte kivétel nélkül mindenki meglátogat az itt tartózkodása alatt. A téli szezon első számú motivációi, a karácsonyi bevásárlás, és az autentikus ünnepi hangulat megélése, melyeket a Budapesti Karácsonyi Vásár kiválóan ötvöz, évről évre folyamatosan gyarapodó látogatószámot jelent, amely tavaly már túllépte a 600 ezret. A rendezvényre épített promóciónak köszönhetően, Budapest igen népszerű téli desztinációvá nőtte ki magát és hagyományőrző belvárosi karácsonyi vására immár Európa-szerte ismert és elismert attrakcióvá vált.
A Budapesti Karácsonyt a kontinens legrangosabb karácsonyi eseményei között tartják számon: 2006-ban a világhírű Travel&Leisure magazin beválogatta a 10 legjobb európai karácsonyi rendezvénysorozat közé, az Expedia nemzetközi turisztikai portál szerint pedig ’nehéz lenne ennél autentikusabb karácsonyi vásárt találni’. A legnépszerűbb útikönyvek szinte kivétel nélkül kihagyhatatlan látnivalóként ajánlják a Budapesti Karácsonyt.
Mára az esemény túlnőtte Európa határait is, hiszen a közelmúltban Kanada legnagyobb népművészeti fesztiváljának díszvendégeként mutatkozott be. A fesztivál művészeti igazgatója személyesen hívta meg a Vörösmarty téri kézműves áruk színvonaláért felelős Népművészeti Egyesületek Szövetségét, miután 2006-ban végiglátogatta Európa legnagyobb karácsonyi vásárait, s a szakmai szempontok alapján a budapestit ítélte a legszínvonalasabbnak – írja az esemenymenedzser.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >