Európai Bizottság: az online üzletek 43 százaléka uniós szabályokat sértett az adventi időszakban
Az online üzletek 43 százaléka uniós szabályokat sértett az adventi időszakban a kedvezményes árak meghirdetésekor – olvasható az Európai Bizottság hétfőn közzétett jelentésében.

A kedvezményekkel sokan trükköznek
A megvizsgált termékek több mint felére az eladók árcsökkentési akciót írtak ki, de ezek 23 százaléka nem felelt meg az uniós jogszabályoknak. Az árfeltüntetésre vonatkozó uniós irányelv ugyanis előírja, hogy az üzleteknek és az online piactereknek, az árengedmény bejelentésekor fel kell tüntetniük a termékre az előző 30 napban alkalmazott legalacsonyabb árat.
Didier Reynders jogérvényesülésért felelős biztos, a kutatás eredményeinek bemutatásakor elmondta:
„a fogyasztók továbbra is nagyszámú valótlan árengedménynek és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak vannak kitéve. Ez az uniós jog megsértését jelenti.”
A biztos felszólított minden online kereskedőt hogy teljes mértékben tartsa tiszteletben a szabályokat, és vizsgálja felül a kedvezmények feltüntetését.
„A jó árajánlatoknak valódi előnyt kell jelenteniük, nem pedig manipulatív marketingtechnikát”
– hangsúlyozta.
A nemzeti hatóságok fel kell venniük a kapcsolatot az érintett kereskedőkkel, hogy változtatásokat kérjenek az értékesítési gyakorlatukban, és szükség esetén végrehajtási intézkedéseket kezdeményezzenek, amelyek bírságot vonhatnak maguk után, amennyiben a kereskedők nem javítják ki a visszás gyakorlatokat – közölte a bizottság.
A brüsszeli székhelyű uniós testület 13 nemzeti fogyasztóvédelmi hatósággal együttműködve folytatott weboldal-átvilágítást, amelynek célja annak ellenőrzése volt, hogy az online üzletek miként mutatták be az árcsökkentéseket az akciós időszakban. 176 weboldalt és 16 ezer termék árát ellenőrizték, többek között mesterséges intelligencia alapú eszközök segítségével.
Kapcsolódó cikkeink
Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővülhet az online árfigyelő
A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a…
Tovább olvasom >Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >