Európai Bizottság: a nők átlagosan még mindig 16 százalékkal kevesebbet keresnek a férfiaknál
Történt némi javulás az előző évhez képest, de az Európai Unióban a nők átlagosan még mindig 16 százalékkal kevesebbet keresnek, mint a férfiak – közölte hétfőn az Európai Bizottság.
A javulás mértéke mindössze 0,2 százalékpont volt a tájékoztatás szerint.
A brüsszeli testület az egyenlő javadalmazás európai napja alkalmából adta ki a közleményt, amely idén november 4-re esik. Ez minden évben azt a szimbolikus időpontot jelzi, amikortól úgy tekinthető, hogy a nők a férfi kollégáikkal összevetve már nem kapnak fizetést ugyanazért a munkáért.
„Hatvan év telt el azóta, hogy az egyenlő díjazás elvét rögzítették az európai szerződések, de ennek ellenére a nők Európa-szerte még mindig nem tapasztalják meg a jogszabályok érvényesülését a mindennapi életükben. Az európai nők a férfi kollégáikkal összevetve még most is két hónapot ingyen dolgoznak, és a helyzet csak lassan javul” – emelte ki közös nyilatkozatában Frans Timmermans első alelnök, illetve Marianne Thyssen és Vera Jourová uniós biztos.
„Bár az elmúlt öt évben tettünk lépéseket a helyes irányba, többet kell elérnünk és gyorsabban” – mutattak rá.
Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság megválasztott elnöke a mandátumának első 100 napjában intézkedéseket kíván előterjeszteni a bérek kötelező átláthatóvá tétele érdekében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Horvátországban találhatóak Európa legtisztább természetes fürdővizei
Horvátország rendelkezik Európa legtisztább természetes fürdővizeivel az Európai Bizottság (EB)…
Tovább olvasom >Az EU engedélyezi a géntechnológiával módosított kukorica élelmiszerként és takarmányként való felhasználását
Az Európai Bizottság két, géntechnológiával módosított kukoricafajta élelmiszerként és takarmányként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >