Európai Bizottság: a kozmetikumok vezetik a veszélyes, nem élelmiszeripari termékek listáját
A nem élelmiszeripari termékekre vonatkozó uniós gyorsriasztási rendszer 2023-as jelentése szerint a kozmetikumok voltak a leggyakoribb egészségügyi kockázatot jelentő terméktípusok – közölte az Európai Bizottság csütörtökön.
A közlemény szerint a rendszerben részt vevő 30 ország – az uniós tagállamok mellett Izland, Liechtenstein és Norvégia – hatóságai 3412 riasztást és 4287 nyomon követési intézkedést jelentettek be. A piacfelügyeleti hatóságok minden tagállamban rendszeresen nyomon követték a riasztásokat, és további információkat cseréltek.
Erre példaként említik, hogy a litván hatóságok azonosítottak egy testápolót, amely tiltott vegyi anyagokat tartalmazott, a bejelentés alapján léptek fel a lengyel és a szlovén hatóságok is a termék ellen, a fogyasztók védelmében.
Tavaly a négy leggyakrabban azonosított kockázat káros vegyi anyagok jelenléte, termékek okozta sérülések, fulladás és a környezetre káros anyagok jelenléte volt. A kockázatot jelentő termékkategóriák élén a kozmetikumokat sorban a játékok, a gépjárművek, az elektromos készülékek és a ruházati cikkek követték.
A kozmetikumoknál azonosított leggyakoribb a probléma volt, hogy BMHC-t, egy tiltott szintetikus illatanyagot tartalmaztak, amely negatív hatással van a termékenységre, bőrirritációt okozhat. Az emberi egészségre és a környezetre egyaránt kockázatot jelentő anyagokat találtak elektromos készülékekben is. A túlzott nikotintartalmú elektromos cigarettákhoz használatos folyadékok és a ftalátokat
Kapcsolódó cikkeink
Agrárkamara: nem kérünk az ukrán importból
Az Európai Bizottság határozatlan idejű kedvezményeket javasol Ukrajnának a lejárt…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Enyhén emelkedett a baromfik ára
Az AKI vágási statisztikai adatai alapján Magyarországon 228,4 ezer tonna…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >