Európai átlag felett az európai bizalom
Szomszédjaink közül Ausztriában legmagasabb a fogyasztói bizalmi index: 82 pont az idei első negyedévben. Magasabb, mint a vizsgált harmincegy európai ország 77 pontos átlaga.
Három kérdésre adott válaszokból tevődik össze a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe. Legkedvezőbben az osztrákok látják személyes pénzügyi kilátásaikat a következő tizenkét hónap során. Erről ugyanis a válaszadók 53 százaléka nyilvánított pozitív véleményt.
Második a vásárlási hajlandóság: figyelembe véve jövedelmét és az árakat, a jelenlegi időszakot kedvezőnek tartja arra, hogy megvásárolja mindazt, amit szeretne – 39 százalék.
Harmadik a munkahelyi kilátások megítélése a következő tizenkét hónapra. Ott a helyzetet kiválónak vagy jónak az osztrákok 31 százaléka ítéli meg.
Viszont a legutóbbi időszak indexei csökkenést jeleznek. A tavalyi első negyedévben 87 pontot mértünk, a másodikban 85-öt, a harmadikban 89-et, a negyedikben pedig 85-öt.
Ez egyben azt is jelenti, hogy az index távolodik a 100 ponttól, amely felett már optimistának tekinthető a fogyasztói bizalom mértéke.
Tíz éve méri a Nielsen világszerte a fogyasztói bizalmi indexet. Ausztriában a legmagasabb mutatót, 97 pontot 2011 első negyedévében rögzítettünk.
90 pontnál többet pedig eddig utoljára 2012 harmadik negyedévében ért el az index.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >