Európában nőtt, Magyarországon csökkent a Visa kártyák száma
Míg Európában jelentősen nőtt a Visa kártyák száma és forgalma, addig Magyarországon érdemben csökkent a plasztikok száma.
Mark Antipof a Visa Europe regionális igazgatója mai sajtótájékoztatóján elmondta, hogy Európában tavaly 6,5 százalékkal, 445 millióra nőtt a Visa kártyák száma, a betéti kártyák forgalma 16 százalékkal, a kártyás költés 12 százalékkal növekedett. Ugyanakkor Magyarországon 22,3 százalékkal csökkent a Visa kártyák száma, az egy kártyára eső kártyás vásárlások száma viszont 4,3 százalékkal, a költések 15,7 százalékkal nőtt.
Kiss Ede, a Visa Europe Magyarországért felelős területi vezetője elmondta: itthon azért csökkent a plasztikok száma, mert jelentős különbség van a Visa és a MasterCard kártyák bankközi jutalékai között. Míg a MasterCard esetében 1 százalék körüli, a Visánál 0,1 százalékos jutalékhoz jutnak egymástól a bankok. Ez a különbség arra ösztönzi a kibocsátókat, hogy Visa kártyáikat MasterCardra cseréljék.
A helyzet kialakulásának oka, hogy a nemzetközi forgalomban 0,2 százalékos bankközi jutalékot írnak elő, országon belüli forgalomban viszont ettől el lehet térni. Magyarországon a bankok nem egyeztek meg ettől eltérő, magasabb jutalékban, így a Visa kibocsátókra az alacsonyabb díjszabás érvényes. A kibocsátók Magyarországon arra törekednek, hogy létrehozzanak egy a nemzetközi gyakorlatnak megfelelő, magasabb jutalékot megállapító szervezetet.
Mark Antipof elmondta: a Visa kártyák csaknem 80 százaléka betéti kártya, a Visa Europe tavaly jelentős lépéseket tett új technológiák elterjesztésére, az érintésnélküli kártyák száma elérte a 30 milliót, az idei év végére pedig 50 millióra szeretnék növelni számukat. Tavaly októberben elindult a person to person mobilfizetési szolgáltatás és idén megjelennek a vásárlásra alkalmas mobiltelefonok, majd elindítják a digitális pénztárcaszolgáltatást is.
(Világgazdaság Online – G. J.)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Nagy Márton: hosszú távon vissza kell térni a beruházás vezérelte gazdasági növekedéshez
Hosszú távon vissza kell térni a beruházás vezérelte gazdasági növekedéshez…
Tovább olvasom >250 forintos kuponok közel 200 Tescóban = több millió forintnyi kapaszkodó 3600 gyermeknek
Egy bántalmazó kapcsolatban nevelkedett háromgyermekes család életének újrakezdését is támogathatják…
Tovább olvasom >Fiatal tehetség, Szécsi Böbe hangszerelte a SPAR új reklámzenéjét
Negyedik alkalommal rendezték meg Csopakon a Banana Records szervezésében a…
Tovább olvasom >