Európában in-store pékségeit is bevonja hűségprogramjába a Lidl

Szerző: Rennack Sebastian Dátum: 2024. 10. 22. 09:02

A Lidl az üzletekben található pékségeit használva igyekszik a Lidl Plus hűségprogramja iránti elkötelezettséget növelni. A „Bake-Off-Roulette” koncepció több európai piacon is megvalósult, melyet fenntartható stratégiává a kereskedő sütőipari vertikális integrációja tesz.

Európa-szerte egyre intenzívebben dolgozik a Lidl hűségstratégiája megvalósításán: Lidl Plus programja iránti vásárlói elkötelezettséget az üzletekben működő pékségeiben igyekszik növelni. A vásárlói adatgyűjtés fokozására törekedve a diszkont olyan innovatív hűségkampányokat indított, amelyek az alkalmazás használatára ösztönöznek. Jól példázza ezt a finnországi Lidl nemrégiben egy hónapig tartó hűségakciója, amelyben a Lidl Plust használó vásárlóknak egy virtuális rulett kereket megpörgetve esélye nyílt egy pékáru megnyerésére. A nyertesek négy különböző termék közül választhattak, és a nyereményt öt napon belül át kellett venniük. A kezdeményezés során a Lidl Finnország több mint egymillió pékárut osztott szét, minek alapján a megközelítés igen hatékonynak bizonyult.

A Lidl in-store pékáru-stratégiája kulcsfontosságú szerepet tölt be az ismételt látogatások ösztönzésében és a kereskedő piaci pozíciójának megerősítésében, különösen azokban a régiókban, ahol a versenytársak lényegen nagyobb részesedéssel rendelkeznek. Finnországban, ahol a hazai élelmiszerpiacot az S Group (48,3%) és a K Group (34,3%) uralja, a Lidl 2023-ban 9,6%-os részesedést ért el a Finn Élelmiszer-kereskedelmi Szövetség szerint. Vonzerejének növelése érdekében a diszkont az országban nemrégiben átalakította pékáru részlegeit, és három megkülönböztetett területet alakított ki: az egyik ilyen terület a street food ihlette „snackeké”, a második a fánkokhoz hasonló édes süteményeké, míg a harmadik részen „vendégsztárok”, azaz csak korlátozott ideig elérhető és szezonális termékek kaphatók.

A koncepció nem csak Finnországban ismert; láthattunk már hasonló kampányokat Európa-szerte. A Lidl először az Egyesült Királyságban próbálta ki ezt a fajta elgondolást „Super Spin” programjának keretében, de Németországban és Hollandiában is futottak hasonló kampányok „Bake-Off-Roulette” néven. Ezek az erőfeszítések nem csak az alkalmazás iránti elkötelezettséget növelik, de értékes adatokat is szolgáltatnak a Lidl számára a belépőszintű pékárukkal kapcsolatos vásárlói preferenciákról, és olyan információkat nyújtanak, amelyek a választék jövőbeni változtatásának alapjául szolgálhatnak.

Az elmúlt években a Lidl dinamikusabb megközelítést alkalmazott a helyben sütött pékáru-választékával kapcsolatban szezonális változatokat, nemzetközi heteket és street food ihletésű kínálatot bevezetve az üzletlátogatások ösztönzése érdekében.

E kampányok sikerének egyik kulcstényezője a vertikális integráció. Az anyavállalat, a Schwarz Csoport a Németországban két Bonback ipari pékséget üzemeltető Schwarz Produktion-on keresztül invesztált a sütőipari termelésbe. Ez a két üzem együttesen hetente több mint 8 millió zsemlét gyárt, minek okán a pékáruk ingyenes osztogatása fenntartható stratégiává vált a kereskedő számára.

A Lidl Plus alkalmazás további népszerűsítése érdekében a kereskedő az év elején stratégiai módosítást hajtott végre azzal, hogy szükségtelenné tette az alkalmazáson belüli kuponok vásárlók általi manuális aktiválását, ezzel leegyszerűsítve a vásárlói élményt és ösztönözve a szélesebb körű részvételt.

Kapcsolódó cikkeink