Európában a határon átnyúló értékesítés 69%-a a piacterekről származik
A 2023/2024-es pénzügyi évben az határokon átnyúló online piac Európában összesen 326 milliárd eurós forgalmat ért el, amelynek jelentős része – 69%-a, vagyis 225 milliárd euró – az online piacterekről származott – állapította meg a Cross-Border Commerce Europe által kiadott „Top 100 Cross-Border Marketplaces Europe” legfrissebb, ötödik jelentése. A tanulmány szerint a tíz legnagyobb piactér a piacterek által generált forgalom több mint felét adta.
A 100 legnagyobb online piactér összesen 197,01 milliárd eurós forgalmat bonyolított le, ami 39,29%-os növekedést jelent. A tanulmányt készítők szerint ugyanakkor a piacterek teljes e-kereskedelmi bruttó áruértékből (GMV) való részesedése 2025-re 69%-ról 67,9%-ra mérséklődhet, ami a piac érésére utalhat.
Mindazonáltal Európában a határokon átnyúló GMV tovább növekedésére lehet számítani. 2025-re várhatóan a látogatók 97,3%-a fog határokon átnyúló tranzakciót bonyolítani.
Carine Moitier, a Cross-Border Commerce Europe alapítója szerint a jelentés eredményei az határokon átnyúló európai e-kereskedelem dinamikus fejlődését tükrözik. A top 100 piactér jelentős növekedése nemcsak a szektor ellenállóképességét mutatja, hanem azt is, hogy a fogyasztók egyre inkább preferálják a határokon átnyúló vásárlást.
2023-ban a határokon átnyúló e-kereskedelmi piac 32%-kal bővült, az európai online boltok 107 milliárd eurós forgalmat generáltak.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
A Vandemoortele vásárolja meg a Bunge európai margarin üzletágát
A belga Vandemoortele élelmiszeripari vállalat megvásárolja az amerikai Bunge európai…
Tovább olvasom >Új partnerrel erősít Franciaországban a Picnic
A holland online szupermarket, a Picnic új partnert választott Franciaországban:…
Tovább olvasom >A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Jägermeister Orange: jéghideg újdonság a szicíliai narancs aromájával
1400 órányi szicíliai napfény, 56 gyógynövény és három narancs aromája…
Tovább olvasom >