Európában a határon átnyúló értékesítés 69%-a a piacterekről származik
A 2023/2024-es pénzügyi évben az határokon átnyúló online piac Európában összesen 326 milliárd eurós forgalmat ért el, amelynek jelentős része – 69%-a, vagyis 225 milliárd euró – az online piacterekről származott – állapította meg a Cross-Border Commerce Europe által kiadott „Top 100 Cross-Border Marketplaces Europe” legfrissebb, ötödik jelentése. A tanulmány szerint a tíz legnagyobb piactér a piacterek által generált forgalom több mint felét adta.
A 100 legnagyobb online piactér összesen 197,01 milliárd eurós forgalmat bonyolított le, ami 39,29%-os növekedést jelent. A tanulmányt készítők szerint ugyanakkor a piacterek teljes e-kereskedelmi bruttó áruértékből (GMV) való részesedése 2025-re 69%-ról 67,9%-ra mérséklődhet, ami a piac érésére utalhat.
Mindazonáltal Európában a határokon átnyúló GMV tovább növekedésére lehet számítani. 2025-re várhatóan a látogatók 97,3%-a fog határokon átnyúló tranzakciót bonyolítani.
Carine Moitier, a Cross-Border Commerce Europe alapítója szerint a jelentés eredményei az határokon átnyúló európai e-kereskedelem dinamikus fejlődését tükrözik. A top 100 piactér jelentős növekedése nemcsak a szektor ellenállóképességét mutatja, hanem azt is, hogy a fogyasztók egyre inkább preferálják a határokon átnyúló vásárlást.
2023-ban a határokon átnyúló e-kereskedelmi piac 32%-kal bővült, az európai online boltok 107 milliárd eurós forgalmat generáltak.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Több ezer magyar webáruház válhat potenciális hirdetési felületté
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenkilenc havi mélyponton a GKI konjunktúra indexe
Az idei év első hónapjában folytatódott az enyhén negatív trend:…
Tovább olvasom >Megvan az itthoni vendéglátóipari költés lélektani határa
Többek között ez is kiderül abból a reprezentatív kutatásból, amely…
Tovább olvasom >Újratervezésben élik mindennapjaikat a vezérigazgatók
A világ vezérigazgatóinak közel 60%-a arra számít a következő 12…
Tovább olvasom >