Európában a határon átnyúló értékesítés 69%-a a piacterekről származik
A 2023/2024-es pénzügyi évben az határokon átnyúló online piac Európában összesen 326 milliárd eurós forgalmat ért el, amelynek jelentős része – 69%-a, vagyis 225 milliárd euró – az online piacterekről származott – állapította meg a Cross-Border Commerce Europe által kiadott „Top 100 Cross-Border Marketplaces Europe” legfrissebb, ötödik jelentése. A tanulmány szerint a tíz legnagyobb piactér a piacterek által generált forgalom több mint felét adta.
A 100 legnagyobb online piactér összesen 197,01 milliárd eurós forgalmat bonyolított le, ami 39,29%-os növekedést jelent. A tanulmányt készítők szerint ugyanakkor a piacterek teljes e-kereskedelmi bruttó áruértékből (GMV) való részesedése 2025-re 69%-ról 67,9%-ra mérséklődhet, ami a piac érésére utalhat.
Mindazonáltal Európában a határokon átnyúló GMV tovább növekedésére lehet számítani. 2025-re várhatóan a látogatók 97,3%-a fog határokon átnyúló tranzakciót bonyolítani.
Carine Moitier, a Cross-Border Commerce Europe alapítója szerint a jelentés eredményei az határokon átnyúló európai e-kereskedelem dinamikus fejlődését tükrözik. A top 100 piactér jelentős növekedése nemcsak a szektor ellenállóképességét mutatja, hanem azt is, hogy a fogyasztók egyre inkább preferálják a határokon átnyúló vásárlást.
2023-ban a határokon átnyúló e-kereskedelmi piac 32%-kal bővült, az európai online boltok 107 milliárd eurós forgalmat generáltak.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >