Európában a határon átnyúló értékesítés 69%-a a piacterekről származik
A 2023/2024-es pénzügyi évben az határokon átnyúló online piac Európában összesen 326 milliárd eurós forgalmat ért el, amelynek jelentős része – 69%-a, vagyis 225 milliárd euró – az online piacterekről származott – állapította meg a Cross-Border Commerce Europe által kiadott „Top 100 Cross-Border Marketplaces Europe” legfrissebb, ötödik jelentése. A tanulmány szerint a tíz legnagyobb piactér a piacterek által generált forgalom több mint felét adta.
A 100 legnagyobb online piactér összesen 197,01 milliárd eurós forgalmat bonyolított le, ami 39,29%-os növekedést jelent. A tanulmányt készítők szerint ugyanakkor a piacterek teljes e-kereskedelmi bruttó áruértékből (GMV) való részesedése 2025-re 69%-ról 67,9%-ra mérséklődhet, ami a piac érésére utalhat.
Mindazonáltal Európában a határokon átnyúló GMV tovább növekedésére lehet számítani. 2025-re várhatóan a látogatók 97,3%-a fog határokon átnyúló tranzakciót bonyolítani.
Carine Moitier, a Cross-Border Commerce Europe alapítója szerint a jelentés eredményei az határokon átnyúló európai e-kereskedelem dinamikus fejlődését tükrözik. A top 100 piactér jelentős növekedése nemcsak a szektor ellenállóképességét mutatja, hanem azt is, hogy a fogyasztók egyre inkább preferálják a határokon átnyúló vásárlást.
2023-ban a határokon átnyúló e-kereskedelmi piac 32%-kal bővült, az európai online boltok 107 milliárd eurós forgalmat generáltak.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >20%-kal növelte forgalmát az Action 2024 első kilenc hónapjában
Európa egyik vezető non-food diszkontlánca, az Action 2024 első kilenc…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >