Európában a határon átnyúló értékesítés 69%-a a piacterekről származik
A 2023/2024-es pénzügyi évben az határokon átnyúló online piac Európában összesen 326 milliárd eurós forgalmat ért el, amelynek jelentős része – 69%-a, vagyis 225 milliárd euró – az online piacterekről származott – állapította meg a Cross-Border Commerce Europe által kiadott „Top 100 Cross-Border Marketplaces Europe” legfrissebb, ötödik jelentése. A tanulmány szerint a tíz legnagyobb piactér a piacterek által generált forgalom több mint felét adta.
A 100 legnagyobb online piactér összesen 197,01 milliárd eurós forgalmat bonyolított le, ami 39,29%-os növekedést jelent. A tanulmányt készítők szerint ugyanakkor a piacterek teljes e-kereskedelmi bruttó áruértékből (GMV) való részesedése 2025-re 69%-ról 67,9%-ra mérséklődhet, ami a piac érésére utalhat.
Mindazonáltal Európában a határokon átnyúló GMV tovább növekedésére lehet számítani. 2025-re várhatóan a látogatók 97,3%-a fog határokon átnyúló tranzakciót bonyolítani.
Carine Moitier, a Cross-Border Commerce Europe alapítója szerint a jelentés eredményei az határokon átnyúló európai e-kereskedelem dinamikus fejlődését tükrözik. A top 100 piactér jelentős növekedése nemcsak a szektor ellenállóképességét mutatja, hanem azt is, hogy a fogyasztók egyre inkább preferálják a határokon átnyúló vásárlást.
2023-ban a határokon átnyúló e-kereskedelmi piac 32%-kal bővült, az európai online boltok 107 milliárd eurós forgalmat generáltak.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >