Európában 5000 menekültet alkalmaz az Amazon
A következő három évben az Amazon e-kereskedelmi óriáscég több mint 5000 menekültet fog alkalmazni Európában. Erre több mint 40 vállalattal együtt tett ígéretet.
A vállalást tett cégek együttesen összesen 250.000 menekültet fognak felvenni, kiképezni vagy munkába állítani, akik közül legalább 13.680-an közvetlenül e 40 vállalatnál kapnak majd munkát.
A vállalást tevő vállalatok között van a Marriott és a Hilton is. A bejelentés egy nappal a Menekültek világnapja előtt érkezett. A munkaerő-felvételi akciót a vállalkozások és a menekültek között kapocsként működő Tent Partnership for Refugees nevű nonprofit szervezet kezdeményezte és vitte végig. A csoport tavalyi első amerikai csúcstalálkozóján 22.725 menekült felvételére érkezett kötelezettségvállalás.
Az Amazon által felvenni kívánt menekültek között vannak menekült ukrán nők is. Becslések szerint 12 millió ember menekült el a háború elől Ukrajnából, akik közül közel minden második Európában él. Ez a kontinens legnagyobb menekülthulláma a második világháború óta.
A sokszínűség innovatívvá tesz
– Vállalatként úgy érezzük, ez számunka előnyös, mert általa sokszínűbbé válhat az alkalmazotti körünk, ami még erősebbé tesz minket –
mondta Ofori Agboka, az Amazon emberi erőforrásokért felelős alelnöke.
– A sokszínűséggel együtt jár perspektív sokoldalúsága, az innováció és a kreativitás.
A munkahelyek többsége órabéres állás lesz a fulfilment és raktárközpontokban, valamint a fuvarozásban és a házhoz szállításban. A vállalat nehezen talál munkavállalókat ezekre a szerepkörökre, és az utóbbi időben automatizálta raktárait, például új AI-eszközökkel.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható növekedés: a globális hullámkarton piac 206 milliárd dollár fölé emelkedhet 2032-ig
Áttörés előtt áll a csomagolóipar: a hullámkarton globális piaca 2032-re…
Tovább olvasom >Szintet léphet a hazai e-kereskedelem: Magyarországon is fejleszt a globális logisztikai óriásvállalat
A digitális kereskedelem világszerte rohamosan fejlődik, és a logisztikai megoldások…
Tovább olvasom >Átadták az első okos értékesítési pontot, az Auchan GO-t
Hivatalosan is megnyílt az Auchan Magyarország új, innovatív kereskedelmi egysége,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Annyi a Temunak és Sheinnek Európában is?
Az amerikai kereskedelmi szigorítások hatására újabb kihívás előtt áll az…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >