Európa szállodásai borúsabban látják a jövőt észak-amerikai kollégáiknál

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 08. 02. 10:20

A világ szállodai ágazatának üzleti kilátásait, a közösségi média és mobil felületek használatát, környezetvédelmi törekvéseit egyaránt vizsgálta a világ legnagyobb ágazati felmérése, a kétévente elkészülő TripAdvisor Industry Index.

A felmérésben világszerte 25 000 szállodást kérdeztek meg, csak az USA-ból több mint 5000 szakember válaszolt a felmérés kérdéseire. Az ágazat várható trendjei közül az egyik legmarkánsabban kirajzolódó, hogy az USA-beli szállodások közel fele az őszi időszaktól áremelkedést remél.

Az üzleti kilátásokat firtató kérdésekre adott válaszok alapján az amerikai és az orosz szállodások egyaránt bizakodók, nyomott hangulat uralkodik több, kedvelt európai úti célnak számító országban, a legborúsabban a görög szállodások látják a jövőt.

A gazdasági helyzettel kapcsolatos jövőkép Indonéziában, Brazíliában, Oroszországban, az USA-ban és Indiában a legpozitívabb, a legborúsabban Új-Zélandon, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban és Görögországban látják a jövőt.

Észak-Amerikában a nagyobb, 50 fölötti szobával rendelkező szállodák számoltak be nagyobb nyereségről, mint a kisebb, 50 vagy azalatti számú szobával bíró házak. Az USA-ban a nagyobb ingatlanok 34%-a jelezte, hogy kimagasló nyereséget ért el, míg a kisebb szállodáknál arányuk 24% volt. A felmérés szerint Észak-Amerikában legnagyobb mértékben a Mexikóiak (21%) és a Karib térségi (20%) szállodások bővítenék dolgozóik létszámát.

A tavalyi azonos időszakhoz képest a szobák átlagárában a legnagyobb csökkenés Görögország (-58%) Spanyolország (-42%) és Olaszország (- 37%) esetében várható, míg az USA-ban 47%-os, Brazíliában és Oroszországban 42%-os, Indonéziában 37%-os, Törökországban 35%-os emelkedésre számítanak.

Az USA-beli válaszadók 93%-a kínál ingyenes vezetéknélküli internetes elérést a szállodai szobákban. 17%-a azoknak válaszadóknak, akiknél jelenleg nem érhető el a szolgáltatás, de tervezik, hogy a következő 6 hónapban bevezetik. A lista, amelyen az USA korábbi pozíciójához képest jelentősen hátrébb került, azt mutatja, mennyire használják a különböző közösségi médiákat a vendégek elérésére a szállodák. A közösségi média használatban a világon a 13. helyre került az Egyesült Államok, a listát Malajzia (89%), Indonézia (84%) és Mexikó (83%) vezeti. Az USA-ban a szállodák 70, a kereskedelmi szálláshelyek 69%-a nyilatkozott úgy, hogy használ közösségi felületeket, hogy a jelenlegi és lehetséges vendégeivel kapcsolatot tartson. Ezeket az oldalakat leginkább a különböző ajánlatok ismertetésére (64%) használják, illetve arra, hogy válaszoljanak a vendégek visszajelzéseire (58%). A válaszadók 30%-a naponta monitorozza, hogy tettek-e említést ezeken a felületeken szállodájukról, 56%-kuknál pedig külön menedzsere is van ennek a munkának.

Fontosnak tartják a Mobiltelefonos marketinget is. Az USA-ban működő szállodák 75%-a szerint nagyon fontos, hogy foglalni lehessen weboldalukon mobiltelefonon keresztül is. 48% külön ajánlatokat is készít a mobilon böngésző ügyfeleknek. 43% pedig kínál olyan funkciót az oldalán, amellyel megfoghatja a mobilos turistákat.

A környezetvédelmi programokat is vizsgálta a TripAdvisor kutatása, melyben azt nézték, hogy milyen gyakorlatokat vezettek be az egyes szállodák. A zöld programban az USA (81%) szállodái alul maradtak a kanadaiakkal (91%) szemben, viszont jobban teljesítettek, mint a mexikóiak (75%). A leggyakoribb környezetvédelmi intézkedés, a törölköző többször használatát ösztönző program (82%), illetve a villanykörték energiatakarékosra cserélése (78%). (turizmusonline.hu)

Kapcsolódó cikkeink