Európa legértékesebb márkái

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 09. 30. 00:03

A Louis Vuitton Európa legértékesebb márkája, derül ki az Eurobrand közelmúltban közölt tanulmányából. Világszinten továbbra is a Coca-Cola áll az élen, Magyarországon pedig a Túró Rudi.

Több mint 27 milliárd euróval a Louis Vuitton Európa legértékesebb márkája 2010-ben, állapítja meg a European Brand Institute tanácsadó intézet közelmúltban nyilvánosságra hozott Eurobrand című tanulmánya.
A XIX. század közepén alapított, luxus divatcikkeket gyártó francia cég annak ellenére végzett az első helyen, hogy márkaértéke folyamatosan csökken – 2009-ben még 4,7 milliárd, 2008-ban pedig 7,2 milliárd euróval taksálták többre a brandet idénhez képest.
A Louis Vuittonnak egyébként sikerült egy másik, kevésbé vonzó címet is begyűjtenie: ez a világ egyik leggyakrabban hamisított márkája.       
A korábbi években rendszeresen a csúcson végző Nokiának idén meg kellett elégednie a második hellyel, miután a finn mobilgyártó óriáscég márkaértéke egy év alatt csaknem tízmilliárd euróval 25,3 milliárd euróra csökkent. 
A harmadik helyet a Vodafone-nak sikerült megkaparintania – a szakemberek 25,3 milliárd euróra becsülték márkaértékét a brit távközlési óriásnak, amely így Európa legértékesebb telekom-brandjének számít.
Érdekesség, hogy a szektor egy másik óriása, a Deutsche Telekom mindössze a nyolcadik helyen végzett a listán 18 milliárd euróval, ami egymilliárd eurós visszaesést jelent 2009-hez képest. A német vállalatot egyébként még a a spanyol telekommunikációs konszern, a  Telefonica 21,8 milliárd eurós értékkel.
A top 10-ben helyet kapott még két söripari óriás, az Inbev és a SAB Miller – a belga vállalat 23 milliárd euróval a negyedik, a Dél-Afrikában alapított, de londoni székhelyű SAB pedig 17,6 milliárd euróval a kilencedik legértékesebb márkának számít Európában.                
Szintén befurakodott a legjobb tíz közé két élelmiszeripari konszern: a Lipton, Knorr vagy éppen Rexona márkákkal fémjelzett Unilever 22,2 milliárd euróval, míg a Nestle 19,5 milliárd euróval a hetedik helyet csípte meg.
Éppen csak befért a top 10-be a Mercedes-Benz 16,9 milliárd eurós márkaértékével – igaz, a német cég még így is Európa legértékesebb autóipari vállalatának számít.   
Világviszonylatban egyébként továbbra is az amerikai márkák uralják a legértékesebb márkák rangsorát. Közülük is kiemelkedik a Coca-Cola, amely tíz éve megszakítás nélkül vezeti az  Interbrand listáját.
Igaz, Magyarországon egy tradicionális magyar márkának sikerült ledönteni trónjáról az üdítőipari óriást: a Brand Community Survey szerint jelenleg a Pöttyös Túró Rudi márka éri a legtöbbet hazánkban – írja az mfor.hu.




Kapcsolódó cikkeink