Európa-bajnokok a gyakori vásárlásban
A bolthálózat koncentrációja következtében sok a nagy eladóterű, modern bolttípus Ausztriában. Egy nemzetközi Nielsen-kutatás keretében feltették a következő kérdést: „Ön havonta milyen gyakran megy vásárolni 400 négyzetméternél nagyobb üzletbe?” Az átlagos osztrák havonként 18-szor keres fel hiper- vagy szupermarketet, míg 6-szor diszkontot. Ezzel szomszédaink a vásárlási gyakoriság Európa-bajnokai.
Utánuk a németek következnek (16+8), majd a dánok (13+9), a szlovákok (16+5), a svájciak (17+4) és a magyarok (13+7).
Legritkábban járnak nagy üzletbe az írek, és előttük a finnek, valamint belgák találhatók ebben a rangsorban.
A nagy eladóterű boltok sűrű hálózatának azonban megvan a hátulütője. Alacsony a lojalitás. Ha nem a megszokott üzletben, hanem valahol máshol kedvező akciót kínálnak, akkor az osztrákok 17 százaléka vált boltot, és odamegy. Magyarországon az ilyen vevők aránya 12, Lengyelországban 4, Csehországban 6 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >