Európa-bajnokok a gyakori vásárlásban
A bolthálózat koncentrációja következtében sok a nagy eladóterű, modern bolttípus Ausztriában. Egy nemzetközi Nielsen-kutatás keretében feltették a következő kérdést: „Ön havonta milyen gyakran megy vásárolni 400 négyzetméternél nagyobb üzletbe?” Az átlagos osztrák havonként 18-szor keres fel hiper- vagy szupermarketet, míg 6-szor diszkontot. Ezzel szomszédaink a vásárlási gyakoriság Európa-bajnokai.
Utánuk a németek következnek (16+8), majd a dánok (13+9), a szlovákok (16+5), a svájciak (17+4) és a magyarok (13+7).
Legritkábban járnak nagy üzletbe az írek, és előttük a finnek, valamint belgák találhatók ebben a rangsorban.
A nagy eladóterű boltok sűrű hálózatának azonban megvan a hátulütője. Alacsony a lojalitás. Ha nem a megszokott üzletben, hanem valahol máshol kedvező akciót kínálnak, akkor az osztrákok 17 százaléka vált boltot, és odamegy. Magyarországon az ilyen vevők aránya 12, Lengyelországban 4, Csehországban 6 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: augusztusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 2,4, az előző havit 0,8 százalékkal haladta meg
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >NGM: nő a vásárlóerő, bővül a kiskereskedelem – a családi adócsökkentések és a nyugdíjasok élelmiszerutalványa tovább erősítik a forgalmat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Van még tér a bővülésre a magyar boltokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >