Európa-bajnokok a gyakori vásárlásban
A bolthálózat koncentrációja következtében sok a nagy eladóterű, modern bolttípus Ausztriában. Egy nemzetközi Nielsen-kutatás keretében feltették a következő kérdést: „Ön havonta milyen gyakran megy vásárolni 400 négyzetméternél nagyobb üzletbe?” Az átlagos osztrák havonként 18-szor keres fel hiper- vagy szupermarketet, míg 6-szor diszkontot. Ezzel szomszédaink a vásárlási gyakoriság Európa-bajnokai.
Utánuk a németek következnek (16+8), majd a dánok (13+9), a szlovákok (16+5), a svájciak (17+4) és a magyarok (13+7).
Legritkábban járnak nagy üzletbe az írek, és előttük a finnek, valamint belgák találhatók ebben a rangsorban.
A nagy eladóterű boltok sűrű hálózatának azonban megvan a hátulütője. Alacsony a lojalitás. Ha nem a megszokott üzletben, hanem valahol máshol kedvező akciót kínálnak, akkor az osztrákok 17 százaléka vált boltot, és odamegy. Magyarországon az ilyen vevők aránya 12, Lengyelországban 4, Csehországban 6 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >„Ez egy politikai termék” – Az árrésstopról és a kiskereskedelem válságáról beszélt az MNKSZ főtitkára
Szakmailag nem indokolható, mégis maradhat – így foglalható össze az…
Tovább olvasom >A FAO elismerésben részesíti a fiatal gazdákat
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) jelöléseket vár a Fiatal…
Tovább olvasom >