Euromonitor: kényelemre, önkifejezésre és jóllétre vágyik a jövő fogyasztója
Közzétette 2026-ra vonatkozó éves jelentését az Euromonitor International, amelyben négy kulcsfontosságú globális fogyasztói trendet azonosít.
A jelentés szerint a fogyasztói magatartást világszerte a megélhetési költségek, a hitelesség és eredetiség iránti igény és a jóllétre vonatkozó elvárások formálják.
Alison Angus, a Euromonitor innovációs vezetője szerint „a jövő fogyasztói magatartását a kényelem, az önkifejezés és a csúcstechnológiás wellnessmegoldások iránti vágy határozza meg, amit a hitelesség és eredetiség, valamint az egyszerűség iránti igény táplál a minket körülvevő egyre összetettebb világban”.
Ennek megfelelően a négy fő trend:
Komfortzóna: A globális bizonytalanság közepette a fogyasztók kényelemre és egyszerűségre vágynak. 58%-uk napi szinten él át mérsékelt vagy erős stresszt, ezért olyan termékeket keresnek, amelyek érzelmi biztonságot nyújtanak. Erre válaszul a vállalkozásoknak olyan termékeket és szolgáltatásokat kell tehát fejleszteniük, amelyek kényelmet adnak, hozzájárulnak az egészséges önbizalomhoz, egyszerűsítik a hétköznapokat, illetve elősegítik az egyensúly megtalálását, ezáltal pedig a fogyasztók nyugalomra lelhetnek a bizonytalanságban.
Határozottan őszinte: A vásárlók bátran vállalják önmagukat, és nyitottak az akár radikális őszinteségre is. A vásárlók fele olyan termékeket és szolgáltatásokat keres, amelyek személyiségüket tükrözik, míg 65%-uk úgy érzi, hogy a társadalom elfogadja őket olyannak, amilyenek valójában. A vállalatoknak a célzott stratégia érdekében a hiper-szegmentációra kell összpontosítaniuk.
Újrahuzalozott jóllét: Egyre nagyobb az igény a csúcstechnológiás, orvosilag igazolt wellnessmegoldásokra, a fogyasztók pedig hajlandóak többet fizetni a tudományosan alapokon összeállított prémium készítményekért. A vásárlók 49%-a akár 10%-kal magasabb árat is fizetne olyan szépségápolási termékekért, amelyek tudományosan megalapozottak. A márkák adatvezérelt történetmeséléssel mutathatják be az egészségügyi előnyöket, és segíthetnek a fogyasztóknak megérteni a termékek valódi értékét.
Újabb ázsiai hullám: A kelet-ázsiai márkák, különösen a kínai vállalatok, egyre nagyobb globális befolyásra tesznek szert azáltal, hogy ötvözik a megfizethetőséget, az innovációt és a digitális vásárlási élményeket. A kínai export értéke 2026-ra várhatóan eléri a 4 ezer milliárd amerikai dollárt. A vállalkozásoknak, ha versenyképesek kívánnak maradni, optimalizálniuk kell a mobilközpontú digitális élményeket, és olyan zökkenőmentes vásárlási folyamatokat kell kialakítaniuk, amelyek a tartalomszolgáltatást ötvözik a kereskedelemmel.
Kapcsolódó cikkeink
Túl a kenyéren – Globális frontvonalak az alapélelmiszer-piacon
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Többet, kevesebből – Így főz a világ 2025-ben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Gombócok ideje
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
AM: a kormány támogatásával stabil alapokon nyugszik a szőlő- és borágazati szakigazgatás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >AM: francia-magyar együttműködés az európai agrárium jövőjéért
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Itthon egy robotporszívó, Lengyelországban a legújabb csúcs iPhone vezeti a Black Friday toplistát
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

