Euromonitor International: A top 10 fogyasztói trend 2014-ben
Az Euromonitor International friss, „A top 10 globális fogyasztói trend 2014-ben” című publikációja számos érdekes tendenciára mutat rá. Megtudjuk, többek között, hogy egyre inkább az impulzusszerű vásárlás kerül előtérbe, az egészséges és környezettudatos táplálkozás már nem csak a magasabb keresetű vásárlók körében élvez prioritást, a posztrecessziós fogyasztói magatartás pedig az elmúlt három év során normává vált.
1. Az impulzusszerű vásárlás válik uralkodó trenddé.
2014-ben a vásárló azonnali kielégülést keres, ezért gyakran előbb vásárol, minthogy mérlegelné döntése következményeit. A technikai fejlődés – az egyre gyorsabbá és megbízhatóbbá váló mobil eszközökkel és a tökéletes kényelmet biztosító applikációkkal – kedvez ennek a trendnek, hiszen egyetlen gombnyomással bármilyen terméket vagy szolgáltatást fél perc alatt megrendelhetünk és kifizethetünk a világ bármely pontjáról.
2. Az egészséges étkezés előtérbe kerül: többet fizetünk a minőségi ételért.
Míg korábban csak egy szűk, jobbára tehetős réteg volt nyitott a kimondottan egészséges, fenntartható forrásból származó alapanyagokból készülő ételekre, ma már a prémium kategóriás termékek mellett a sajátmárkás, gazdaságos kiszerelésű élelmiszerek is az egészség és a minőség felé nyitnak. Egyre szélesebb réteg ismeri fel, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozás az életminőség jelentős javulását hozza magával, ezért már a McDonald’s legutóbbi, amerikai kampánya is arra biztatja vendégeit, hogy a sült krumpli helyett friss salátát válasszanak a menüjük részeként.
3. A környezetvédelmi megfontolások és a társadalmi tudatosság előtérbe kerül.
A vásárlók világszerte egyre nagyobb létszámban kívánnak azonosulni olyan termékekkel, amelyek fenntartható forrásból származnak, és fontos társadalmi ügyeket karolnak fel. A Global Language Monitor kutatása szerint 2013-ban a harmadik (!) leggyakoribb keresőszó angol nyelvterületen az online világban a „globális felmelegedés/klímaváltozás” volt. Az egyre szélesedő réteg, amely érdeklődik a termék és azt forgalmazó cég háttértörténete iránt, komoly lépéseket tesz a nem fenntartható forrásból származó, szociális érzéketlen gyártók által forgalmazott termékek bojkottálására. Az új, Buycott nevű applikáció népszerűsége egyre terjed, hiszen ez az alkalmazás megmutatja, mi áll kedvenc márkáink ökológiája mögött.
4. Az otthon és a közösség a pihenés és a szórakozás fő bázisává válik.
5. A munka és a szabadidő közötti egyensúly felborulása a fogyasztók egyik fő stresszforrása.
6. Több fogyasztó vágyik luxustermékekre, mint korábban.
7. A fogyasztót érdekli, mit gondol a többi fogyasztó, és a digitális technikák információhoz is juttatják.
8. A posztrecessziós fogyasztói magatartás vált az új normává.
9. Lassan mindenre lesz alkalmazás.
10. Szeretjük az interneten megmutatni, mit ettünk, vettünk.
A trendekről részletesen a Trade magazin 2014/2-3-as számában olvashatnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >