Euromonitor International: A top 10 fogyasztói trend 2014-ben
Az Euromonitor International friss, „A top 10 globális fogyasztói trend 2014-ben” című publikációja számos érdekes tendenciára mutat rá. Megtudjuk, többek között, hogy egyre inkább az impulzusszerű vásárlás kerül előtérbe, az egészséges és környezettudatos táplálkozás már nem csak a magasabb keresetű vásárlók körében élvez prioritást, a posztrecessziós fogyasztói magatartás pedig az elmúlt három év során normává vált.
1. Az impulzusszerű vásárlás válik uralkodó trenddé.
2014-ben a vásárló azonnali kielégülést keres, ezért gyakran előbb vásárol, minthogy mérlegelné döntése következményeit. A technikai fejlődés – az egyre gyorsabbá és megbízhatóbbá váló mobil eszközökkel és a tökéletes kényelmet biztosító applikációkkal – kedvez ennek a trendnek, hiszen egyetlen gombnyomással bármilyen terméket vagy szolgáltatást fél perc alatt megrendelhetünk és kifizethetünk a világ bármely pontjáról.
2. Az egészséges étkezés előtérbe kerül: többet fizetünk a minőségi ételért.
Míg korábban csak egy szűk, jobbára tehetős réteg volt nyitott a kimondottan egészséges, fenntartható forrásból származó alapanyagokból készülő ételekre, ma már a prémium kategóriás termékek mellett a sajátmárkás, gazdaságos kiszerelésű élelmiszerek is az egészség és a minőség felé nyitnak. Egyre szélesebb réteg ismeri fel, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozás az életminőség jelentős javulását hozza magával, ezért már a McDonald’s legutóbbi, amerikai kampánya is arra biztatja vendégeit, hogy a sült krumpli helyett friss salátát válasszanak a menüjük részeként.
3. A környezetvédelmi megfontolások és a társadalmi tudatosság előtérbe kerül.
A vásárlók világszerte egyre nagyobb létszámban kívánnak azonosulni olyan termékekkel, amelyek fenntartható forrásból származnak, és fontos társadalmi ügyeket karolnak fel. A Global Language Monitor kutatása szerint 2013-ban a harmadik (!) leggyakoribb keresőszó angol nyelvterületen az online világban a „globális felmelegedés/klímaváltozás” volt. Az egyre szélesedő réteg, amely érdeklődik a termék és azt forgalmazó cég háttértörténete iránt, komoly lépéseket tesz a nem fenntartható forrásból származó, szociális érzéketlen gyártók által forgalmazott termékek bojkottálására. Az új, Buycott nevű applikáció népszerűsége egyre terjed, hiszen ez az alkalmazás megmutatja, mi áll kedvenc márkáink ökológiája mögött.
4. Az otthon és a közösség a pihenés és a szórakozás fő bázisává válik.
5. A munka és a szabadidő közötti egyensúly felborulása a fogyasztók egyik fő stresszforrása.
6. Több fogyasztó vágyik luxustermékekre, mint korábban.
7. A fogyasztót érdekli, mit gondol a többi fogyasztó, és a digitális technikák információhoz is juttatják.
8. A posztrecessziós fogyasztói magatartás vált az új normává.
9. Lassan mindenre lesz alkalmazás.
10. Szeretjük az interneten megmutatni, mit ettünk, vettünk.
A trendekről részletesen a Trade magazin 2014/2-3-as számában olvashatnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >ProVeg: Németországban a Lidl kínálja a legkedvezőbb árú vegán kosarat
Az árparitás egy évvel ezelőtti bevezetését követően most a német…
Tovább olvasom >