Euromonitor International: 6 globális fogyasztói trend 2024-ből
Az Euromonitor International piackutatási vállalat közzétette a Top Global Consumer Trends 2024 jelentését. Az éves beszámoló olyan feltörekvő trendeket tár fel, amelyek betekintést nyújtanak a fogyasztók folyton változó motivációiba és szükségleteibe.

AI, fenntarthatóság, társadalmi kérdések és wellness – néhány a fő trendek közül
Alison Angus, az Euromonitor International innovációért felelős vezetője elmondta:
„A fogyasztói preferenciák szorosan kapcsolódnak a fenntarthatósági programhoz, a technológiai fejlődéshez és a szociopolitikai kérdések hatásaihoz. A vállalkozásoknak óvatosan kell kezelniük ezeket az érzékeny témákat, miközben hűek maradnak a márka alapértékeihez.”
Az Euromonitor 2024 legfontosabb globális fogyasztói trendjei a következők:
1. Kérdezd az AI-t
Az új eszközök átalakulnak a fogyasztók segítőivé, befolyásolják döntéseiket és átformálják az elvárásaikat a márkaélmény terén. Ezek a platformok egyre inkább integrálódnak a fogyasztók mindennapi életébe. A vállalkozásoknak muszáj lesz kihasználniuk a generatív AI-t a a még inkább személyre szabott termékek és szolgáltatások, és az általános vásárlói élmény javítása érdekében.
2. Élvezetes figyelemelterelés
A fogyasztók menekülést keresnek a mindennapi stressz és aggodalmak elől, hogy megszakítsák a monotonitást. A fogyasztók 29%-a örömmel venné, ha a márkák nyomon követnék az érzelmeiket és a hangulataikhoz igazítanák az élményeket.
3. A greenwashing helyett valódi fenntarthatóság
Míg a fogyasztók igyekeznek fenntarthatóbb életet élni, tudni szeretnék azt is, hogy a vállalatok és kormányok teljes mértékben kihasználják-e a rendelkezésre álló erőforrásokat a valódi pozitív változások érdekében. Az emberek azt várják, hogy a szervezetek fokozzák erőfeszítéseiket, és valódi bizonyítékokat mutassanak fel környezetvédelmi kötelezettségvállalásaikról.
4. Fokozatos polarizálódás
A politikai és társadalmi kérdések a személyes identitások középpontjában állnak. Ezek a hitrendszerek befolyásolják a nézőpontokat, értékeket és attitűdöket. A fogyasztók nem fogják visszatartani meggyőződéseik kifejezését. A társadalmi felelősségvállalás, politikai hovatartozás és fenntarthatósági kezdeményezések ösztönözni fogják a költekezést.
5. Még népszerűbbek lesznek az akciók
A megélhetési válság miatt a fogyasztók 44%-a tervezte, hogy több pénzt fog megtakarítani 2023-ban. 2024-ben még inkább takarékosak lesznek, és egyre okosabb stratégiákat alkalmaznak, hogy a lehető legjobb ajánlatokhoz jussanak.
6. A wellness is a mindennapok része
A fogyasztók gyors és hatékony megoldásokat keresnek mind fizikai, mind mentális jól-létük javítására. Az igazolt hatékonyság szerepet játszik a döntéseikben vásárláskor is.
Kapcsolódó cikkeink
NMHH: a gyermekes háztartásokban népszerűbbek a streaming szolgáltatások
Lényegesen többet költenek a gyermekes családok hírközlési szolgáltatásokra, mint más…
Tovább olvasom >Gombócok ideje
A hazai szakma láthatóan követi a fagylaltvilágtrendeket és nyitott az…
Tovább olvasom >Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >