Euromonitor International: 6 globális fogyasztói trend 2024-ből

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 11. 17. 17:27

Az Euromonitor International piackutatási vállalat közzétette a Top Global Consumer Trends 2024 jelentését. Az éves beszámoló olyan feltörekvő trendeket tár fel, amelyek betekintést nyújtanak a fogyasztók folyton változó motivációiba és szükségleteibe.

AI, fenntarthatóság, társadalmi kérdések és wellness – néhány a fő trendek közül

Alison Angus, az Euromonitor International innovációért felelős vezetője elmondta:

„A fogyasztói preferenciák szorosan kapcsolódnak a fenntarthatósági programhoz, a technológiai fejlődéshez és a szociopolitikai kérdések hatásaihoz. A vállalkozásoknak óvatosan kell kezelniük ezeket az érzékeny témákat, miközben hűek maradnak a márka alapértékeihez.”

Az Euromonitor 2024 legfontosabb globális fogyasztói trendjei a következők:

1. Kérdezd az AI-t

Az új eszközök átalakulnak a fogyasztók segítőivé, befolyásolják döntéseiket és átformálják az elvárásaikat a márkaélmény terén. Ezek a platformok egyre inkább integrálódnak a fogyasztók mindennapi életébe. A vállalkozásoknak muszáj lesz kihasználniuk a generatív AI-t a a még inkább személyre szabott termékek és szolgáltatások, és az általános vásárlói élmény javítása érdekében.

2. Élvezetes figyelemelterelés

A fogyasztók menekülést keresnek a mindennapi stressz és aggodalmak elől, hogy megszakítsák a monotonitást. A fogyasztók  29%-a örömmel venné, ha a márkák nyomon követnék az érzelmeiket és a hangulataikhoz igazítanák az élményeket.

3. A greenwashing helyett valódi fenntarthatóság

Míg a fogyasztók igyekeznek fenntarthatóbb életet élni, tudni szeretnék azt is, hogy a vállalatok és kormányok teljes mértékben kihasználják-e a rendelkezésre álló erőforrásokat a valódi pozitív változások érdekében. Az emberek azt várják, hogy a szervezetek fokozzák erőfeszítéseiket, és valódi bizonyítékokat mutassanak fel környezetvédelmi kötelezettségvállalásaikról.

4. Fokozatos polarizálódás

A politikai és társadalmi kérdések a személyes identitások középpontjában állnak. Ezek a hitrendszerek befolyásolják a nézőpontokat, értékeket és attitűdöket. A fogyasztók nem fogják visszatartani meggyőződéseik kifejezését. A társadalmi felelősségvállalás, politikai hovatartozás és fenntarthatósági kezdeményezések ösztönözni fogják a költekezést.

5. Még népszerűbbek lesznek az akciók

A megélhetési válság miatt a fogyasztók  44%-a tervezte, hogy  több pénzt fog megtakarítani 2023-ban. 2024-ben még inkább takarékosak lesznek, és egyre okosabb stratégiákat alkalmaznak, hogy a lehető legjobb ajánlatokhoz jussanak.

6. A wellness is a mindennapok része

A fogyasztók gyors és hatékony megoldásokat keresnek mind fizikai, mind mentális jól-létük javítására. Az igazolt hatékonyság szerepet játszik a döntéseikben vásárláskor is.

 

Kapcsolódó cikkeink