Euromonitor International: 6 globális fogyasztói trend 2024-ből
Az Euromonitor International piackutatási vállalat közzétette a Top Global Consumer Trends 2024 jelentését. Az éves beszámoló olyan feltörekvő trendeket tár fel, amelyek betekintést nyújtanak a fogyasztók folyton változó motivációiba és szükségleteibe.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/11/Kepernyofoto-2023-11-18-17.43.04.png)
AI, fenntarthatóság, társadalmi kérdések és wellness – néhány a fő trendek közül
Alison Angus, az Euromonitor International innovációért felelős vezetője elmondta:
„A fogyasztói preferenciák szorosan kapcsolódnak a fenntarthatósági programhoz, a technológiai fejlődéshez és a szociopolitikai kérdések hatásaihoz. A vállalkozásoknak óvatosan kell kezelniük ezeket az érzékeny témákat, miközben hűek maradnak a márka alapértékeihez.”
Az Euromonitor 2024 legfontosabb globális fogyasztói trendjei a következők:
1. Kérdezd az AI-t
Az új eszközök átalakulnak a fogyasztók segítőivé, befolyásolják döntéseiket és átformálják az elvárásaikat a márkaélmény terén. Ezek a platformok egyre inkább integrálódnak a fogyasztók mindennapi életébe. A vállalkozásoknak muszáj lesz kihasználniuk a generatív AI-t a a még inkább személyre szabott termékek és szolgáltatások, és az általános vásárlói élmény javítása érdekében.
2. Élvezetes figyelemelterelés
A fogyasztók menekülést keresnek a mindennapi stressz és aggodalmak elől, hogy megszakítsák a monotonitást. A fogyasztók 29%-a örömmel venné, ha a márkák nyomon követnék az érzelmeiket és a hangulataikhoz igazítanák az élményeket.
3. A greenwashing helyett valódi fenntarthatóság
Míg a fogyasztók igyekeznek fenntarthatóbb életet élni, tudni szeretnék azt is, hogy a vállalatok és kormányok teljes mértékben kihasználják-e a rendelkezésre álló erőforrásokat a valódi pozitív változások érdekében. Az emberek azt várják, hogy a szervezetek fokozzák erőfeszítéseiket, és valódi bizonyítékokat mutassanak fel környezetvédelmi kötelezettségvállalásaikról.
4. Fokozatos polarizálódás
A politikai és társadalmi kérdések a személyes identitások középpontjában állnak. Ezek a hitrendszerek befolyásolják a nézőpontokat, értékeket és attitűdöket. A fogyasztók nem fogják visszatartani meggyőződéseik kifejezését. A társadalmi felelősségvállalás, politikai hovatartozás és fenntarthatósági kezdeményezések ösztönözni fogják a költekezést.
5. Még népszerűbbek lesznek az akciók
A megélhetési válság miatt a fogyasztók 44%-a tervezte, hogy több pénzt fog megtakarítani 2023-ban. 2024-ben még inkább takarékosak lesznek, és egyre okosabb stratégiákat alkalmaznak, hogy a lehető legjobb ajánlatokhoz jussanak.
6. A wellness is a mindennapok része
A fogyasztók gyors és hatékony megoldásokat keresnek mind fizikai, mind mentális jól-létük javítására. Az igazolt hatékonyság szerepet játszik a döntéseikben vásárláskor is.
Kapcsolódó cikkeink
Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >A fogyasztói magatartás változását a „digitális bennszülöttek” mozgatják Ázsiában
Jelentős átalakuláson megy keresztül az ázsiai kiskereskedelmi szektor, amelyet a…
Tovább olvasom >Dél-Korea a világ hatodik dermokozmetikai piaca
A piaci versenybe „concept-dermo”, a „dermo-inspirált” és a gyógyszertári, ún.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >