EU-s támogatás a húsvéti nyuszinak és a csoki mikulásnak
Jelentős fejlesztést hajtott végre üzemében az egyedi csokoládéfigurákat gyártó Tarcha World Kft. A vállalatnak a beruházáshoz szükséges összeg 61 százalékát, 25 millió forintot az Új Széchenyi Terv „Innovációs eredmények hasznosításának támogatása mikro-, kis- és középvállalkozások részére” című pályázaton nyerte el. A pályázat összköltsége közel 41 millió forint volt.
Jelentősen növelte termelőkapacitását a gyöngyösi székhelyű Tarcha World Kft., miután új csokoládégyártó gépsor beszerzésére kapott lehetőséget az Új Széchenyi Terv keretében. Az összköltség 61 százalékát, 25 millió forintot nyertek el a GOP-1.3.1-11/C-2012-1090 kódjelű pályázatukkal.
A 2007-ben alakult cég egyedi, szezonális csokoládéfigurák (mikulás, húsvéti nyuszi) gyártásával foglalkozik. A fejlesztés indoka az volt, hogy a termelés további növelését gátolta a gyártókapacitás teljes kihasználtsága. A meglévő infrastruktúrával napi maximum 4 tonna folyékony csokoládét tudtak előállítani, a gépparkjuk életkora 40-45 év volt.
A Tarcha World ezért új, saját csokoládégyártó gépsor beszerzését határozta el. A 2012. november 26-án született támogatói döntés révén a cég bővítette árualapját, illetve javította termékeinek minőségét. A fejlesztés hatásaként – a bővülő termékpalettának köszönhetően – új ügyfelekre tettek szert, a meglévők számára pedig magasabb színvonalat nyújthatnak. Az új technológia használata alkalmat adott a dolgozóik szakmai fejlődésére, továbbképzésére is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >