Éttermek és foodtruck-ok új konstellációban
Milyen az abszolút autentikus mexikói étterem? Ha csak a külsőt vesszük alapul, nyilván olyan, amelyik fotóit látva a mexikóiak is elhinnék, hogy a szomszéd kerületben, városban működik. Nos, amikor először nézegettük a New York-i Tacombi étteremről készült képeket, azt hittük, egy divatos közép-amerikai átlag-szórakozóhelyet látunk. Sűrű spanyol feliratok, pszeudo-kopottas portál, különleges retro feeling: a Tacombiban készült fotókat szemlélve – legalábbis innen, Közép-Európából érzékelve a „valóságot” – könnyen becsaptuk magunkat. Tetszett a dolog így is, de megtudva, hogy az üzlet a világ mostani gasztrotrendjeinek javát adó metropoliszban kényezteti vendégeit, még jobban értékeltük az ötletet. Merthogy itt nemcsak az amúgy is divatos latin ízvilágról és enteriőrről van szó, hanem egy új marketing koncepcióról.
Az ugyanis szokványos gyakorlat, hogy éttermek, étteremláncok speciális elképzeléseiket, különlegesebb új termékeiket a saját brandnevük alatt futó foodtruck-okkal tesztelik, de olyat most látunk először, hogy a sikeres foodtruck-koncepció terjeszkedik a „telepített” éttermek irányába. A mi olvasatunkban mindez az utcai motorizált büfék szegmensének megerősödését és további terjeszkedését jelenti! Más kérdés, mennyire jó ötlet a Tacombi márka gyökereire annyira didaktikusan utalni, hogy egy zárt helyiségben leállított furgon a pult meghosszabbításaként funkcionál. Kreatívnak így is nagyon kreatív, és nagyon átjön a „mexikói” üzenet is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >Magyar narancs: málna nem, füge és banán igen
A klímaváltozás miatt a Kárpát-medencében olyan növényfajok tűnhetnek el, amelyek…
Tovább olvasom >