Étterem on-line
Honlapértékelő rovatunkban szubjektívek vagyunk, de a vendég oldaláról próbáljuk ezt tenni…Szent Flórián étterem (Kőszeg)
Tulajdonképpen minden lényeges információ megtalálható a határon túl is ismert kőszegi vendéglő honlapján, a site színvilága is üdítő kivétel a webdesign világában, mégis, valahogy az az érzése az olvasónak, hogy az egész kissé méltatlan az étteremhez. Ami csak azért baj, mert aki nem tudja, mit kap az évszázados falak között, nem biztos, hogy kedvet kap a honlap láttán. A menürendszer némileg esetleges, míg egyes menüpontok nem túl logokusak, mások híján vannak az információnak, ami indokolná létezésüket. Kár, hogy az éttermet illető fontos érdemi információkat tartalmazó menüpont, a „Sajtóvisszhang” miért van eldugva a főoldal aljára (apró betűkkel jelezve), miközben a főmenüben jelzett „Csapat” címszó alatt egy darab fotó és egy meglehetősen protokollízű mondaton kívül sehol semmi…
Jó, hely, korrekt weblap, kár a helyesírási hibákért és stílustalanságokért. Az viszont,, hogy egy ilyen árakkal dolgozó étterem freewebes tárhelyet használ, kifejezetten vérciki.
(www.freeweb.hu/tavernaflorian)
Esztétikum: 3
Kreativitás: 2
Használhatóság: 3
Aktualitás: 2
Összkép: 2,5
Fandango étterem (Debrecen)
Minden megtalálható a site-on, amit alapvetően érdemes tudni egy étteremről. Mégis, az egész tökéletesen öncélú. Mintha csak azért lenne, mert manapság egy magára valamit adó vendéglátóhelynek illik, hogy legyen honlapja. Mint amit két éve megcsináltak, és azóta elégedetten hátradőlve, nyugodtan mondhatják: van honlapunk. A megfogalmazások közhelyesek, prospektusszagúak, semmitmondók. Érezhetően nem vendéglátást, hanem üzleti lehetőséget kínálnak az olvasónak.
Értem én, hogyne érteném, hogy a legegyszerűbb megoldás az étel- és italválaszték kommunikálására a nyomdai kivitelezésre készült „.pdf” formátum közreadása, de könyörgök, az egyszerű, mezei vendég számára ennek kezelhetősége nehézkes és bonyolult. Az viszont továbbra is érthetetlen, hogy a webdesignerek miért csak a rendelkezésre álló képmező felét használják kommunikáció céljára, miközben az információk egy része csak gördítősáv használatával látható… De hogy dicsérjünk is: ritkán használnak manapság ilyen olvasható betűméretet a honlapkészítők. De vajon mi az oka a következetlenségnek, hogy az egyik menüpontban megjelennek a bolhabetűk? És még egy apróság: a szöveg beírásánál az elválasztójel használata életveszélyes. Áttördelés esetén ugyanis ott maradnak a szövegben. És ez olyan, mintha a szakács a tálalásnál az ételben felejtené a fakanalat… (www.fandango.hu)
Esztétikum: 3
Kreativitás: 3
Használhatóság: 2
Aktualitás: 2
Összkép: 2,5
Cascade (Budapest)
Új szelek fújnak a fővárosi vendéglátás webdesignjában. A belsőépítészetben alkalmazott minimal art – úgy tűnik – begyűrűzött a honlap szerkesztésbe is. A Cascade esetében a látogató mindenekelőtt a legaktuálisabb rendezvény – jelen esetben a közeli borvacsora – promójával szembesül, majd ennek „leikszelése” után jöhet a webmenü. Semmi barokkos cicoma, egyszerűség, harmónia, a legfontosabb információk. Nem tudjuk meg, hogy mesterszakácsok készítik a finomságokat minőségi alapanyagokból, de valahogy ez a tény a honlap egész lényegén átjön. Jól kezelhető menürendszer, két kattintással minden pontja elérhető. Semmi szószaporítás, semmi hivalkodás, semmi „cicó”, van viszont visszafogott elegancia. Nincs több tucat képből álló fotóalbum (talán ez egy kicsit hiányzik), de az animációban lévő fényképek profizmusa sokat sejtet. Ugyanúgy, ahogy az egész honlap, ez is azt érezteti: kifogástalan tudású szakemberek állnak a háttérben, akiknél minden szónál többet ér a produktum. (www.cascade.hu)
Esztétikum: 5
Kreativitás: 4
Használhatóság: 4
Aktualitás: 5
Összkép: 4,5
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >