Étrend-kiegészítők: fáradtság ellen, immunrendszer erősítésére
Az Ipsos Health Egészségpercek felmérés 2014 tavaszán publikált adatai alapján a lakosságnak mintegy negyede vallja magát egészségesnek. A férfiak optimistábbak e téren, 30 százalékuk, míg a nők 19 százaléka érzi magát kifogástalanul a bőrében. A lakosság közel 40 százaléka kifejezetten rossznak minősíti a testi és lelki kondícióját.
Az 1000 fő reprezentatív mintán történő megkérdezésével készült Ipsos Health Egészségpercek kutatás rávilágított arra, hogy étrend-kiegészítőket elsősorban fáradtság, levertség, valamint legyengült immunrendszer erősítése, szellemi teljesítmény fokozása esetén alkalmazzák a válaszadók.
A házi praktikákat elsőként választandó, kíméletes megoldásnak tartják a megkérdezettek, amelyeknek azonban fontos szerepük van például a megfázás, influenza tüneteinek enyhítésében. A vény nélkül kapható gyógyszerek hatékony és gyorsan ható megoldást jelentenek, amelyek pozícióját, megítélését erősíti az orvosok és gyógyszerészek ajánlása, támogatása. Az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatban az a vélekedés, hogy drága, a szakma által kevésbé ajánlott, kevésbé hiteles és meggyőző termékcsoport, amely azonban biztonságosan alkalmazható.
A MarketResearch.com elemzése azt jósolja, hogy Magyarországon 2015-ben, elsősorban a gyógyszeripari termékek tekintetében a piac stabilizálódni és növekedni fog. Bár kiemelik, hogy a piaci környezet rengeteg kihívást rejt magában, a szigorú szabályozás és az adórendszer megnehezíti a fejlődést. A növekedés legfőbb mozgatórugójának azt tartják, hogy a vásárlók részéről egyre intenzívebb a kereslet az OTC-gyógyszerek és generikus gyógyszerek iránt. Elemzésük szerint 2014-ben 2 százalékkal nőtt a gyógyszerek piaca, 579 milliárd forintról 590 milliárd forintra. A gyógyhatású készítmények piaca 1,9 százalékkal emelkedett, 2,19 milliárdról 2,23 milliárdra.
– A vény nélkül kapható gyógyszerek piacán folyamatos az igény az újdonságokra, innovációkra. A Johnson&Johnson a világ egyik vezető egészségügyi vállalataként pedig elkötelezett termékkínálatának folyamatos fejlesztése, bővítése mellett – mondja Szép Krisztina, a Johnson&Johnson Kft. OTC-termékek kategóriamenedzsere. Az utóbbi időben szép sikereket ért el a hasmenés kezelésében alkalmazott IMODIUM® gyógyszercsalád. A termékcsalád új tagja az IMODIUM® Instant, amelynek lenyeléséhez, innovatív formulájának köszönhetően, nem szükséges víz.
– Büszkék vagyunk rá, hogy a fogyasztók az Imodium Instantot választották az Év termékének 2015-ben a hasmenés elleni készítmények kategóriájában. Az Imodium életében ez a termék lesz fókuszban a 2015-ös évben, szeretnénk maximálisan kihasználni a szájban diszpergálódó formulában rejlő potenciált.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >