Egyre több kkv szünteti meg a béren kívüli juttatásokat
A hazai kkv-k egyre nagyobb hányada szünteti meg a béren kívüli juttatásokat. Ahol még adnak ott az étkezési hozzájárulás a legnépszerűbb juttatási forma.
A félévkor tapasztalt enyhe javulást követően folytatódik a gyakorlatilag négy éve tartó csökkenő trend, amellyel újabb mélypontot ért el a cafeteriát tervező cégek aránya. Jelenleg a vállalkozások mindössze 39 százaléka kalkulál a béren kívüli juttatások valamelyik formájával, ez az utóbbi tíz év legalacsonyabb aránya.
„A 2008-as csúcsidőszakhoz képest most fele annyi kkv tervez béren kívüli juttatásokkal. A különböző elemek népszerűsége egyaránt csökkent az előző negyedévhez képest, egyedül az utazási hozzájárulásnál történt enyhe javulás. Továbbra is egyértelműen az Erzsébet-utalvány a legnépszerűbb cafeteria elem, annak ellenére, hogy 32%-ról 28%-ra csökkent azoknak a vállalkozásoknak az aránya, akik a közeljövőben szeretnék alkalmazni. Ezt követi a közlekedési költségek megtérítése (17%) és a SZÉP Kártya (10%), míg a pénzbeli jutalmat nyújtó cégek aránya a felére esett vissza (5%)” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
A béren kívüli juttatás alkalmazásának gyakorisága minden ágazatban jelentősen lecsökkent. Az ipari, építőipari és a mezőgazdasági cégek harmada tervezi cafeteriával támogatni dolgozóit a következő egy év során, míg a kereskedelmi (40%) és a szolgáltató (42%) szektorban ennél kedvezőbb a helyzet. A különböző méretű cégek közül a mikrovállalkozások alkalmazottai számíthatnak a legkevésbé (35%) cafeteriára, a kis- és középvállalkozásoknál viszont ez az arány egyaránt 43 százalék.
Régiós szinten jelentős eltérés mutatkozik a cafeteria alkalmazásának gyakoriságát illetően. „Dél-Dunántúlon a legkedvezőbb a helyzet, itt a cégek 48 százaléka fogja támogatni dolgozóit a béren kívüli juttatások valamelyikével, ezzel szemben Észak-Magyarországon csupán fele ennyi cég gondolkozik így” – tette hozzá a szakember. (mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Óvatos kivárásban a hazai kkv szektor
A hazai kis- és középvállalkozások esetében inkább alkalmazkodásról, mint a…
Tovább olvasom >AM: tovább fejlődnek a hazai élelmiszeripari vállalkozások
Az Agrárminisztérium (AM) kiemelten fontosnak tartja a hazai, minőségi élelmiszert…
Tovább olvasom >GVH: az új mesterséges intelligencia stratégiában jó irány a kkv-szektor támogatása
A mesterséges intelligencia (MI) stratégia megújítása több ponton is összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >