Etikus reklámozás
A gyermekeknek és fiataloknak szóló reklámokat a 2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szabályozza, és elviekben megtiltja a gyermekek és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsító reklámokat.
Egy 2008-ban készített KidComm vizsgálat megállapította, hogy a 8–14 éves gyermekek 3300 forint havi zsebpénzzel rendelkeznek, amit leginkább üdítőre és édességre költenek. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2011-es kutatása szerint a gyermekek átlagosan három órát néznek tévét a hétvégén. Ebben az időszakban egy reklámblokkban átlagosan 5,1 reklámot nézhetnek meg, ezeknek a reklámoknak a 40 százaléka játékot népszerűsít, 11 százaléka élelmiszert, 8 százaléka pedig film- és mozielőzetest.
Kérdésünkre válaszolva, hogy mit gondolnak a bébiknek, gyermekeknek szóló reklámokról, és hogy esetleg van-e saját belső szabályozásuk, a Hipp gyártója és forgalmazójának képviselője, Gacsal Mónika ismertette, hogy a Hipp, mint nemzetközi cégcsoport természetesen rendelkezik belső etikai kódexszel. Ennek alapvető motívuma a WHO irányelveinek figyelembevételével kialakított korrekt és korszerű tájékoztatás. Ebben napjainkban kiemelt szerepet kap a környezetvédelem és a fenntarthatóság. Így tud a Hipp
nemzetközi színtéren is egységes arculattal s irányelvekkel fellépni a különböző országokban világszerte.
– Az Univer Product Zrt.-nél is tökéletesen ismerik és konzekvensen betartják a szabályokat – mondja Bazsó Rita termékkategória- menedzser. – Minden egyes aktivitás megvalósítása a szabályozások betartásával, a legkorszerűbb dietetikai elvek mentén történik. Ezen elvek szerint az Univer Bébiételek nem tartalmaznak hozzáadott cukrot, glutén-, tejcukor- és tejfehérje-allergéneket, amely értékek kommunikációjára is nagy hangsúlyt fektetünk.
Fontosnak tartják az etikus reklámozás szem előtt tartását a HAMÉ Hungária Kft.-nél is. Nagy Enikő marketingmenedzser szerint a Hamanek bébiételek gyártásánál elsődleges szempont a biztonság és minőség, az alapanyagoktól a csomagoláson át egészen a késztermékig. Az Ovko bébiételek forgalmazója, az Import Trade Kft. ügyvezető igazgatója, Nemes Tibor szerint rövid távon bármelyik cég bármit megtehet a vásárlókkal és az üzleti partnereivel jó és rossz irányban, de aki hosszú távon akar a piacon érvényesülni, annak állandóan korrektnek és szavahihetőnek kell lenni, hogy a piacon maradhasson. Az ügyvezető igazgató szerint ebből a szempontból a piac önszerveződő, és nem szükséges „felülről” belenyúlni, vagy hatósági erővel a résztvevőket vagy egy részüket szabályozni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >