Eszpresszó helyett kapszulás kávé
Az eladott eszpresszó kávégépek száma az elmúlt években folyamatosan csökkent hazánkban, a kávékapszulák lefőzésére alkalmas kávégépek forgalma ugyanakkor egyre nő – mondta a Nestlé Nespresso divíziójának magyarországi vezetője az MTI-nek.
Flesch Gábor kiemelte: míg 2007-ben 237 ezer új eszpresszó gépet értékesítettek Magyarországon, addig 2009-ben már csak 157 ezret. A kávékapszulás gépek aránya viszont folyamatosan emelkedett ebben az időszakban. A kapszulás kávégépek előnye az, hogy adagonként vákuumcsomagolt kávét használ fel, amelyekből így jobb minőségű, mindig friss kávé nyerhető.
A divízióvezető rámutatott: Nyugat-Európában már lassan 10 éve tart a kávékapszulás gépek térnyerése a piacon, Magyarországon azonban csupán 2008-ban jelent meg a kiskereskedelemben az első ilyen zártrendszerű eszpresszó gép. Azóta azonban folyamatosan nő ezeknek a gépeknek az eladása, 2009-ben mennyiségben már a piac 5, értékben pedig 14 százalékát tették ki – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >