ESG-kérdőív vár a nagyobb hiteligénylő cégekre júliustól
2025. július 1-jétől új ESG-adatszolgáltatási kötelezettség lép életbe a vállalati hitelfelvevők számára.

Az ESG-gyakorlatok lassan a hitelezési gyakorlatba is beépülnek
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
Az MNB új ajánlása értelmében azoknak a cégeknek, amelyek 500 millió forintot meghaladó hitelért folyamodnak, a bankok részletes ESG-kérdéssort fognak küldeni. A cél, hogy a fenntarthatósági szempontok is beépüljenek a hitelezési gyakorlatba, hosszú távon megalapozva egy minősítési rendszert.
A kérdéssor a vállalat környezeti, társadalmi és irányítási teljesítményére kérdez rá: így például az energiafogyasztásra, az üvegházhatású gázok kibocsátására, fenntarthatósági stratégiára, karbonsemlegességi tervekre, illetve az esélyegyenlőségre és munkavállalói jóllétre is. Bár a kérdőív első körben adatgyűjtési célt szolgál, a cégeknek érdemes időben strukturálni a válaszokat, hiszen egyes adatok – mint például a szén-dioxid-kibocsátás – nehezen hozzáférhetők lehetnek.
A K&H szakértői szerint a transzparens ESG-adatszolgáltatás a jövőben versenyelőnyt jelenthet a hitelpiacon, így a felkészülés nemcsak adminisztratív, hanem stratégiai kérdés is. //
Kapcsolódó cikkeink
MNB-igazgató: 4,7 százalékos éves inflációval számol idén a jegybank
Az infláció 2025 hátralévő részében várhatóan meghaladja a jegybanki toleranciasávot,…
Tovább olvasom >K&H: anyagi biztonság? nagyon vegyes a kép
A középkorú magyarok 26 százaléka rendelkezik 589 ezer forintos jövedelemmel,…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >