Értékesítési rekord az okostelefonok világpiacán tavaly
Rekord évet zárt tavaly az okostelefonok világpiaca minden árkategóriában, a fejlett és a fejlődő régiókban egyaránt – közölte csütörtökön az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat.
A tavalyi negyedik negyedévben az okostelefon-gyártók összesen 399,5 millió készüléket értékesítettek, 5,7 százalékkal többet a 2014 negyedik negyedévi 377,8 milliónál. Az éves értékesítés 2015-ben 1432,9 millió lett, 10,1 százalékkal több a 2014-es 1301,7 milliónál.
Ha okostelefonokról van szó, akkor általában a Samsung vagy az Apple a beszédtéma, de a Huawei kimagasló negyedéves és éves teljesítménye alapján már világos, hogy egy újabb márkával gyarapodott a nemzetközi rangsor – emelte ki a tanulmány megállapításait kommentálva Melissa Chau, az IDC kutatója. Miközben a kínai gazdasági növekedési ütem lassulása sok bizonytalanságot kelt befektetői körökben, a Huawei egyike lett annak a néhány kínai vállalatnak, amelyik magabiztosan vetette meg a lábát külföldön. A Huawei a legjobb helyzetben van ahhoz, hogy az idén megőrizze erős harmadik helyét az okostelefon-piaci rangsorban – mondta Melissa Chau.
Az okostelefon-piaci híreket az Apple uralta a tavalyi negyedik negyedévben története legnagyobb eladási sikerével 74,8 millió, az egy évvel korábbinál 0,4 százalékkal több okostelefon kiszállításával. A negyedéves növekedés nem tűnik soknak, de az egész évben piaci részesedését 16,2 százalékra növelte az Apple az előző évi 14,8 százalékról. A kulcsfontosságú kínai piacon pedig 18 százalékkal növelte eladásait úgy, hogy ügyfeleinek fele első vásárlója volt.
Az Apple eladásai nem csak hagyományos piacain, hanem a feltörekvő térségben is növekedtek, a legnagyobb mértékben, 76 százalékkal Indiában. Az értékesítéseket annak ellenére is növelni tudta tavaly az Apple, hogy az iPhone átlagos készülékára (ASP) 691 dollárra emelkedett 687 dollárról, ami arra is utal, hogy a piaci kereslet a nagyobb képernyős és nagyobb kapacitású modellek irányába tolódik.
Az Apple tavaly 231,5 millió okostelefont értékesített, 20,2 százalékkal többet a 2014-es 192,7 milliónál.
Az okostelefon piacot vezető Samsung a tavalyi negyedik negyedévben 85,6 millió készüléket értékesített, 14,0 százalékkal többet, mint egy évvel korábban és ezzel 21,4 százalékos piaci részesedésre tett szert.
Az egész évben 324,8 millió okostelefont értékesített a Samsung, 2,1 százalékkal többet, mint 2014-ben. Részesedése így a 10,1 százalékkal növekvő világpiacon 22,7 százalékra csökkent 2015-ben az előző évi 24,4 százalékról.
Az eladási rangsorban harmadik Huawei a negyedik negyedévben 32,4 millió, az egész évben pedig 106,6 millió okostelefont értékesített. A Huawei így tavaly negyedikként sorolt be az évi 100 millió készüléket értékesítő vállalatok, a Nokia, a Samsung és az Apple csapatába.
A Huawei a negyedik negyedévben 37,0 százalékkal növelte eladásait éves összehasonlításban, az év egészében pedig 44,3 százalékkal. Piaci részesedése a negyedik negyedévben 8,1 százalék volt az egy évvel korábbi 6,3 százalék után, 2015 egészében pedig 7,4 százalék részesedésre tett szert a 2014-es 5,7 százalékkal szemben.
Az okostelefon-piac negyedik és ötödik legnagyobb szereplője a negyedik negyedévi és az éves rangsorban is a Lenovo és a Xiaomi lett. A legnagyobb öt okostelefon-gyártó közül tehát már három kínai.
A Lenovo a tavalyi negyedik negyedévben 43,6 százalékkal növelte eladásait, a Xiaomi pedig 10,0 százalékkal. Az év egészében a Lenovo 24,5 százalékkal, a Xiaomi pedig 22,8 százalékkal több okostelefont adott el, mint 2014-ben.
Az összes többi okostelefon-gyártó együttes piaci részesedése tavaly a negyedik negyedévben 42,1 százalékra zsugorodott az egy évvel korábbi 46,1 százalékról, 2015 egészében pedig 43,6 százalékra a 2014-es 46,1 százalékról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
500.000,- Ft az idei osztálykirándulásra vagy családi nyaralásra a Bombitól!
A legtöbb szülő tapasztalja, hogy egyre többe kerülnek a gyerekek…
Tovább olvasom >Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az…
Tovább olvasom >A magyarok több mint háromnegyede nyitott a használt termékeket online vásárlására
A magyarok 77 százaléka nyitott a használt termékek online vásárlására,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >Omnichannel Scale 2024 – Miként maradhatnak versenyképesek a magyar kereskedők?
Mindannyian érezzük, hogy valami nagyon megváltozott a kereskedelemben. A digitális…
Tovább olvasom >Magyar fejlesztésű AI-szoftver írja át a nemzetközi üzleti világot a vendéglátóiparban
A 100%-ban magyar fejlesztésű Everguest Intelligence AI-szoftver nem csupán egy…
Tovább olvasom >