Értékben tovább nőtt a kereslet a túrós rudak iránt
A hűtött szeletes édesség az egyik legnagyobb forgalmú élelmiszer. Közel 27 milliárd forintos éves piacával tizenegyedik helyen áll a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória forgalom szerinti rangsorában.
Ami az idei trendeket illeti, forgalma – értékben – 4 százalékkal emelkedett 2011. január–június során, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve mínusz 2 százalékot regisztráltunk.
A szegmensek közül kimagaslik az első félévben a túrós rudak 73 százalékos mennyiségi piacrésze. A mutató 1 százalékponttal marad el az előző évi hasonló időszaktól.
Sorrendben második a snack 25 százalékkal, majd a túródesszert következik 2 százalékkal.
A kereskedelmi márkák mennyiségi piacrésze idén május–júniusban 17 százalék, míg a múlt évi hasonló periódusban 18, a tavalyelőttiben pedig 15 százalék.
Általában stabil a bolttípusok súlya az eladásokon belül. Változatlanul 34 százalék a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója, féléves összehasonlításban. A hipermarket részaránya sem változott; továbbra is 31 százalék
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >Kedvencek újraalkotva – laktóz nélkül
Az elmúlt években robbanásszerű növekedésnek indult a laktózmentes termékek piaca,…
Tovább olvasom >Újrahasználható kenyeres zsákokat vezetett be az Albert Heijn
Hatszáz hollandiai üzletében vezette be újrahasználható kenyeres zsákját az Albert…
Tovább olvasom >