Értékben stabil, mennyiségben csökkent a jégkrémforgalom
Stabilan mintegy 18 milliárd forint a jégkrém forgalma a szervezett kiskereskedelemben. Mennyiségben 7 százalékkal csökkent 2008. február–2009. januárban, az előző hasonló időszakhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.Az értékben mért eladások jó egyharmada (38 százaléka) jut az impulzus jégkrémekre. Jelentősebb, kétharmadnyi részt visznek el a családi, nagy kiszerelésű hideg édességek.
A jégkrém fő beszerzési helyei a főként diszkontot és szupermarketet egyesítő, 401–2 500 négyzetméteres üzletek. Mennyiséget tekintve 62 százalék jut rájuk az impulzus jégkrémeknél, 51 pedig a nagy kiszerelésűeknél. Utóbbiaknál jelentős szerepet játszanak a hipermarketek is, 30 százalékos részesedéssel.
A fogyasztói árak némileg hullámzottak az utóbbi időben. Egy liter impulzus jégkrém mennyiséggel súlyozott fogyasztói átlagára legutóbb december–januárban 1 254 forint, szemben az egy évvel korábbi, hasonló periódus 1 213 forintjával. Közben júliusban 1 461, májusban pedig 1 173 forintot regisztrált a Nielsen.
A nagy kiszerelésű jégkrém literenkénti fogyasztói átlagára kisebb kilengésekkel alakult.
Kereskedelmi márkák esetében az impulzus jégkrémeknél nagy a szezonális ingadozás: a tavaly júliusi 46 százalék után december–januárra 66 százalékra emelkedett arányuk. A családi kiszerelésű szegmensben 43–48 százalék között váltakozott a mutató június és január között.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A HELL ENERGY is reagált az energiaitalra vonatkozó új szabályra
A magyar Országgyűlés döntése értelmében mostantól Magyarországon törvény tiltja a…
Tovább olvasom >Vámháború árnyékában – Felforgatja-e a világgazdaságot az amerikai protekcionizmus?
Új szakaszába lépett az Egyesült Államok és Kína között évek…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség az árréscsökkentés kivezetését javasolja
Az árréscsökkentés kivezetését javasolja az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ); a…
Tovább olvasom >