Értékben stabil, mennyiségben csökkent a jégkrémforgalom
Stabilan mintegy 18 milliárd forint a jégkrém forgalma a szervezett kiskereskedelemben. Mennyiségben 7 százalékkal csökkent 2008. február–2009. januárban, az előző hasonló időszakhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.Az értékben mért eladások jó egyharmada (38 százaléka) jut az impulzus jégkrémekre. Jelentősebb, kétharmadnyi részt visznek el a családi, nagy kiszerelésű hideg édességek.
A jégkrém fő beszerzési helyei a főként diszkontot és szupermarketet egyesítő, 401–2 500 négyzetméteres üzletek. Mennyiséget tekintve 62 százalék jut rájuk az impulzus jégkrémeknél, 51 pedig a nagy kiszerelésűeknél. Utóbbiaknál jelentős szerepet játszanak a hipermarketek is, 30 százalékos részesedéssel.
A fogyasztói árak némileg hullámzottak az utóbbi időben. Egy liter impulzus jégkrém mennyiséggel súlyozott fogyasztói átlagára legutóbb december–januárban 1 254 forint, szemben az egy évvel korábbi, hasonló periódus 1 213 forintjával. Közben júliusban 1 461, májusban pedig 1 173 forintot regisztrált a Nielsen.
A nagy kiszerelésű jégkrém literenkénti fogyasztói átlagára kisebb kilengésekkel alakult.
Kereskedelmi márkák esetében az impulzus jégkrémeknél nagy a szezonális ingadozás: a tavaly júliusi 46 százalék után december–januárra 66 százalékra emelkedett arányuk. A családi kiszerelésű szegmensben 43–48 százalék között váltakozott a mutató június és január között.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >