Értékben stabil, mennyiségben csökkent a jégkrémforgalom
Stabilan mintegy 18 milliárd forint a jégkrém forgalma a szervezett kiskereskedelemben. Mennyiségben 7 százalékkal csökkent 2008. február–2009. januárban, az előző hasonló időszakhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.Az értékben mért eladások jó egyharmada (38 százaléka) jut az impulzus jégkrémekre. Jelentősebb, kétharmadnyi részt visznek el a családi, nagy kiszerelésű hideg édességek.
A jégkrém fő beszerzési helyei a főként diszkontot és szupermarketet egyesítő, 401–2 500 négyzetméteres üzletek. Mennyiséget tekintve 62 százalék jut rájuk az impulzus jégkrémeknél, 51 pedig a nagy kiszerelésűeknél. Utóbbiaknál jelentős szerepet játszanak a hipermarketek is, 30 százalékos részesedéssel.
A fogyasztói árak némileg hullámzottak az utóbbi időben. Egy liter impulzus jégkrém mennyiséggel súlyozott fogyasztói átlagára legutóbb december–januárban 1 254 forint, szemben az egy évvel korábbi, hasonló periódus 1 213 forintjával. Közben júliusban 1 461, májusban pedig 1 173 forintot regisztrált a Nielsen.
A nagy kiszerelésű jégkrém literenkénti fogyasztói átlagára kisebb kilengésekkel alakult.
Kereskedelmi márkák esetében az impulzus jégkrémeknél nagy a szezonális ingadozás: a tavaly júliusi 46 százalék után december–januárra 66 százalékra emelkedett arányuk. A családi kiszerelésű szegmensben 43–48 százalék között váltakozott a mutató június és január között.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >