Értékben stabil az élelmiszer-kiskereskedelem

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 03. 06. 00:37

Stabil maradt az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele a Nielsen által folyamatosan mért kilencven élelmiszer-kategória értékesítéséből 2012. december–2013. november között, az előző hasonló periódushoz viszonyítva. Tizenkét hónap alatt a forgalom változatlanul mintegy 1400 milliárd forintot ért el. Mennyiség szempontjából 3 százalékkal kevesebbet adtak el a boltok, mint egy évvel korábban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Emelkedett a boltok bevétele többek közt néhány nagy forgalmú tejtermékből, mint a sajt (2%), tejföl (1), túró (3) és vaj (7).

Szintén nőtt egyes édességek kiskereskedelmi eladása érték szempontjából: táblás csokoládénál 8 százalék, édes keksznél 2, ostyaszeletnél 7, pralinénál 3 százalék pluszt regisztráltak a piackutatók, egyik tizenkét hónapos időszakról a másikra.

 

A Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)

Bolttípus

2011. december–
2012. november

2012. december–
2013. november

2500 nm felett 29 29
401–2500 nm 36 37
201–400 nm 8 8
51–200 nm 18 17
50 nm és kisebb 9 9

 

A bolttípusok közül az értékben mért bolti forgalom legnagyobb hányadát a legutóbbi tizenkét hónap során a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres üzletek érték el, 37 százalékkal. Ez 1 százalékpont növekedést jelent az előző hasonló időszakkal szemben. A 2500 négyzetméter feletti csatorna piaci részesedése változatlanul 29 százalék.

A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek az összes bevétel 34 százalékán osztoznak. Ebben a szegmensben annyi változott, hogy az 51–200 négyzetméteres boltok részaránya 18 százalékról 17-re csökkent.

Kapcsolódó cikkeink