Értékben stabil az élelmiszer-kiskereskedelem
Stabil maradt az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele a Nielsen által folyamatosan mért kilencven élelmiszer-kategória értékesítéséből 2012. december–2013. november között, az előző hasonló periódushoz viszonyítva. Tizenkét hónap alatt a forgalom változatlanul mintegy 1400 milliárd forintot ért el. Mennyiség szempontjából 3 százalékkal kevesebbet adtak el a boltok, mint egy évvel korábban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
Emelkedett a boltok bevétele többek közt néhány nagy forgalmú tejtermékből, mint a sajt (2%), tejföl (1), túró (3) és vaj (7).
Szintén nőtt egyes édességek kiskereskedelmi eladása érték szempontjából: táblás csokoládénál 8 százalék, édes keksznél 2, ostyaszeletnél 7, pralinénál 3 százalék pluszt regisztráltak a piackutatók, egyik tizenkét hónapos időszakról a másikra.
A Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)
Bolttípus |
2011. december–
|
2012. december–
|
2500 nm felett | 29 | 29 |
401–2500 nm | 36 | 37 |
201–400 nm | 8 | 8 |
51–200 nm | 18 | 17 |
50 nm és kisebb | 9 | 9 |
A bolttípusok közül az értékben mért bolti forgalom legnagyobb hányadát a legutóbbi tizenkét hónap során a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres üzletek érték el, 37 százalékkal. Ez 1 százalékpont növekedést jelent az előző hasonló időszakkal szemben. A 2500 négyzetméter feletti csatorna piaci részesedése változatlanul 29 százalék.
A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek az összes bevétel 34 százalékán osztoznak. Ebben a szegmensben annyi változott, hogy az 51–200 négyzetméteres boltok részaránya 18 százalékról 17-re csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >